субота, 30. јануар 2021.

MultiKrimPraktik: Dodikov i Stankovićev "Integral" gradi autoputeve, sa kojih nestaju nadvožnjaci i podvožnjaci, uništava kulturno blago, rijeke, floru i faunu pretvara u smeće, vrši etničko čišćenje Ukrajinaca, Hrvata i Srba, sve uz pomoć kredita EIB-a


Piše: Slobodan Vasković


1.

Pod pritiskom javnosti, “Integral inženjering” Slobodana Stankovića otpočeo je, 29.01.2021., sa “radovima”, u pokušaju da obmanu stanovnike Naseobine Hrvaćani da će im riješiti užazne životne probleme koje su im stvorili kriminalnim poslovima tokom izgradnje autoputa Banjaluka - Prnjavor.



2.

Umjesto da izgrade petlju u Kojinom Hanu, opština Prnjavor, koja bi povezala 5 opština i 40 sela, dva nadvožnjaka i jedan pordvožnjak, “Integral” je, uz prećutnu saglasnost kreditora projekta Evropske Investicione Banke, taj objekat jednostavno izbrisao i napravio petlju u Drugovićima (opština Laktaši), koja je izgrađena tako da ugrožava živote vozača na tom dijelu puta.



3.

Kako bi pokušali obmanuti javnost “Integral” od 26.02.2021. počinje kraj kuće Slavoljuba Bundala da čisti dio otpada koji su istovarili na njegovu parcelu, bez njegovog pristanka, što su poodavno trebali učiniti. 


Naravno, daleko su od toga da očiste cijelu parcelu, toliko su smeća navukli, a počeli su da uz improvizovani put, napravljen da se uopšte može doći do nadvožnjaka Stegići, kopaju odvodni kanal da se ne skuplja voda. 


4.

Ovaj nadvožnjak napravljen  je u selu Drugovići, opštini Laktaši, u na mjestu koje je krivina i crna tačka i ima nekoliko nadgrobnih spomenika kraj ceste. Nije osvjetljen. Napravljen je između dva nadvožnjaka koja su po Regulacionom planu trebala biti izgrađena, ali ih je Stanković ukinuo.


5.

Poseban problem je što je skretanje na taj nadvožnjak pod pravim uglom i uopšte nema izlazne trake za njega, tako da su izgradili “crnu tačku”, samo da bi uzeli što više novca sebi.


Kraj nadvožnjaka je prosut beton, velike količine otpada, što ga čini još opasnijim.


6.

Tek nakon mog pisanja i video priloga nekoliko TV kuća o neljudskom djelovanju Režima, “Integrala” i EIB-a, koji su stanovnike Naseobine prislili na neljudske uslove - da se odvodnom cijevi provlače ispod autoputa kako bi došli do Hrvaćana i obavili neodložne poslove, počeli su nešto sitno da rade, vjerujući da će na taj način uspjeti izmanipulisati javnost i spriječiti stanovnike Naseobine da nastave insistirati na svojim pravima - da žive kao ljudi, a ne štakori, kako ih tretiraju Režim, “Integral” i EIB, koji su ih prisilili da se kreću ispod zemlje!



7.

Kada se sagleda šta je sve uništeno i koliko je pohlepa onih koji su gradili autoput ogromna, tek donekle se stekne utisak koliko nezakonitosti i kriminala je počinjeno tokom njegove izgradnje.



8.

Bezočno su uništeni simboli tog kraja, poput vodenice, koja je preživjela tri rata, u kojoj se žito mljelo sve dok autoput nije počeo da se gradi, a sada od nje nije ostalo ništa. 


Vodenica jeste preživjela tri rata, ali nije uspjela kriminalnu diktaturu Milorada Dodika i njegovog glavnog “Kuma” Slobodana Stankovića.


9.

Iako su kredit EIB-a, kao i sredstva koja su, kako se tvrdi, izdvojili JP “Autoputevi”, bilo i više nego dovoljno novca da se u Hrvaćanima (isto kao i u Puraćima), autoput podigne na stupove i omogući nesmetano korištenje magistralnog i svih lokalnih puteva i pješačkih staza, zbog velikih apetita i beskrajne alavosti moćnika to se nije dogodilo.



10.

Išli su toliko daleko da su rijeku Sobanjsku izmjestili iz njenog korita, okrenuli je da teče sasvim drugim pravcem i spojili sa kanalom koji su napravili od rijeke Crkvene, te tako uništili kompletnu floru i faunu, što je svugdje u Svijetu, osim u Hrvaćanima, potpuno neprihvatljivo i nezakonito.



11.

Iako su bili upoznati sa svim ovim problemima, predstavnici EIB-a, tokom posjete Hrvaćanima, 24.10.2019. godine, nisu obišli sporne lokacije navodeći da, prema saznanjima koja su dobili od investitora i izvođača, vodenica nije zaštićeno kulturno blago. 



Kakva drskost i ponižavanje stanovništva, koje je duže od vijeka mljelo žito u toj vodenici, koja je poodavno prevazišla svoju osnovnu funkciju i postala kulturno dobro tog kraja, jer ima istorijski značaj i svjedoči o životu u tom području, duže od stotinu godina.


12.

Sa svim ovim problemima stanovništva bio je upoznat načelnik opštine Prnjavor Darko Tomaš, ali ih je odreda ignorisao i, da bi se dodvorio Dodiku i Stankoviću, lično vodio ceremoniju otvaranja petlje u Drugovićima, 02.10.2018. godine, iako to mjesto pripada opštini Laktaši.



13.

Da ima i mikron morala podnio bi ostavku i ne bi sebi dozvolio poniženje tolikih razmjera; Ali nema, jer i nakon što, dan za danom, u javnosti isplivavaju nove kriminalne rabote na autoputu, Tomaš se i dalje nada da će Dodik i Stanković sve zataškati, kao i toliko puta dosad. 


14.

Posebno je odvratno i ogavno što je Tomaš saučesnik onih koji su odlučili da Naseobinu odsijeku od glavnih saobraćajnica, ukinu im mogućnost normalnog života, kako bi mogli da etnički počiste Ukrajince koji su u tom dijelu većinsko stanovništvo, (potom Hrvate i Srbe), protjeraju ih sa tog područja i tako prisile da u bescijenje prodaju plodnu zemlji tajkunima poput Željka Jungića, koji će je iskoristiti za sadnju vinograda, o čemu sam detaljno pisao.



15.

Jungići neće dobiti samo najplodniju zemlju za džaba, već i velike poticaje od eniteta po raznoraznim osnovama. 


Ta lokalna zajednica upravo je zbog toga previđena za uništenje, a za sve je korišten novac dobijen kao kredit od EIB-a.


16.

Kojom to jedinicom mjere Tomaš mjeri vrijednost ono malo preostalih stanovnika dijela Hrvaćana (koji su sa lijeve strane autoputa i čitave Naseobine) ako kaže da tamo živi premalo ljudi da bi nadvožnjaci  bili potrebni, a da je pasarela, koja je u medijaciji predložena, po njegovom i izračunu Dušana Topića, direktora JP “Autoputevi RS”, neisplativa investicija s obzirom na broj korisnika?!



Mještani smatraju da je to uvreda, pogotovo od načelnika koji bi trebao voditi brigu o svakom čovjeku opštine na čijem je čelu, bez obzira na vjeru, naciju i stranačku pripadnost.


Međutim, to njemu nije cilj, već da omogući da taj dio stanovništva nestane!!!


17.

Tomaša ne interesuje ni to što je autoput ljudima u Hrvaćanima presjekao njive pa sada po nekoliko kilometara moraju obilaziti da dođu do svojih polja, a ni stoku više ne mogu voditi na ispašu. 



18.

Posebno je jezivo da je Katoličko i Ukrajinsko groblje, zatvaranjem stotine godina starog puta, takođe našlo sa one strane do koje iz Hrvaćana, da bi zapalili svijeću i pomolili se za duše svojih pokojnih, moraju kroz odvodnu cijev ili nekoliko kilometara dužim putem preko nadvožnjaka u susjednoj Dodikovoj i Stankovićevoj opštini Laktaši. (nastaviće se)