Piše: Slobodan Vasković
1.
Prije dvadesetak dana Miloradu Dodiku, šefu Crvene Sekte, predočeni su rezultati istraživanja koje je radila najozbiljnija marketinška agencija iz Srbije. Ljudi iz njegovog okruženja govore da se Dodik prenerazio kada mu je saopšteno da Jelena Trivić ima prednost od 9 % u odnosu na njega.
2.
Dodika je dodatno uzdrmalo to što mu je prilikom predočavanja rezultata rečeno da gotovo ne postoje šanse da on do izbora 02. oktobra anulira pomenutu razliku.
3.
Ovdje treba reći da su sva istraživanja koja su naručena od Crvene Sekte u protekla 3 mjeseca pokazala da Trivićeva ima značajnu prednost u odnosu na Dodika.
4.
Dodik je na početku, prilikom prvih istraživanja, sumnjao da mu agencije koje imaju sjedište u Srbiji daju lažne podatke. To je razlog zašto je on naložio Darku Milunoviću da „METRICS Consulting“ izvrši istraživanje.
Darko Milunović u društvu noćne more Narko Nešića |
5.
Radi se o marketinškoj agenciji iz Banjaluke iza koje stoji upravo Milunović. On je nekada bio direktor iste, ali je nakon imenovanja na funkciju v.d. direktora Republičkog zavoda za statistiku Republike Srpske zadržao samo status savjetnika.
6.
Sva istraživanja koja je provela Milunovićeva agencija „METRICS Consulting“ su pokazala iste rezultate kao i istraživanja koja su radile marketinške agencije iz Srbije. Sa rezultatima tih istraživanja upoznati su gotovo svi funkcioneri Crvene Sekte, kao i dobar dio običnog članstva.
7.
Nakon što su mu prezentovani rezultati istraživanja koji govore o 9 % zaostatka, razjareni Dodik je angažovao jednu marketinšku agenciju iz Hrvatske.
8.
Prije tri dana njemu su prezentovani rezultati tog istraživanja, prema kojima Trivićeva sada vodi sa 13,1 % prednosti. Radi se o prednosti koju je nemoguće anulirati do zbora i Dodiku je to rečeno.
9.
Kako bi umirio svoje okruženje, on je naredio funkcionerima Crvene Sekte da članovima stranke govore da Trivićeva ima prednost od samo 3 %.
10.
Što se tiče izbora za poziciju član Predsjedništva BiH, istraživanje koje je radila agencija iz Hrvatske je pokazalo da Mirko Šarović zaostaje 1 % za Željkom Cvijanović. Kako je ta razlika u domenu statističke greške, može se očekivati gladijatorska borba za svaki glas između njih dvoje do 02. oktobra.
11.
Dodikova budućnost sa aspekta pomenutih istraživanja djeluje vrlo sumorno. Zato i ne treba da čudi što je on nervozniji nego ikad. Ta nervoza se reflektuje i na njegovo okruženje, pa je tako njegova ćerka omaškom kupila torbicu od 4.200 KM, umjesto torbice koja košta 11.500 KM.