недеља, 28. мај 2017.

SINOĆ U SARAJEVU: Preminuo Mirsad Fazlić, dugogodišnji novinar Slobodne Bosne!

"Sinoć je u Sarajevu preminuo dugogodišnji novinar Slobodne Bosne Mirsad Fazlić.

U julu je trebao napuniti 46. godina, a u našoj redakciji bio je zaposlen od 1999. godine.

Ranije je radio u Večernjim novinama, gdje je i počeo svoju novinarsku karijeru.

U redakciji Slobodne Bosne tuga, šok i nevjerica, jer izgubili smo najdražeg kolegu!”, navedeno je na portalu ovog uticajnog medija.

Tekst o zrakoplovnoj nesreći u Mostaru, koji je postavljen jutros u 8.10 sati, napisao je u petak. I to je, nažalost, njegov posljednji tekst!

Vrijeme i mjesto dženaze objaviće se naknadno. (Slobodna Bosna) 

Poslednji Fazlićev tekst: PROCEDURALNE NEPRAVILNOSTI: Zrakoplov koji se srušio u Mostaru nije bio predmet izdavanja dozvole za izvođenje radova iz zraka  

Piše: MIRSAD FAZLIĆ

Nakon nesreće koja se dogodila u Mostaru uslijed pada malog sportskog zrakoplova, u kojoj su život izgubila dva odrasla lica i troje djece, pojavile su se špekulacije vezane za okolnosti pada zrakoplova.

Ministar komunikacija i prometa BiH, u saradnji sa BHDCA, poduzeo je aktivnosti za utvrđivanje uzroka pada zrakoplova i formirao Tim za zrakoplovne nesreće.

Na neke okolnosti, niko iz institucija odgovornih za provođenje domaće i međunarodne regulative, ponajprije ministar komunikacija i prometa kao i rukovodioci BHDCA, nije se oglasio niti pojasnio eventualne proceduralne nepravilnosti.

Naime, zrakoplov koji je zaveden u Registru, nije bio predmet izdavanja dozvole za izvođenje radova iz zraka. Takva vrsta dozvole izdaje se u skladu sa “Pravilnikom o izdavanju potvrde za pružanje usluga iz zraka“, što se primjenjuje na operacije pružanja usluga iz zraka koje se obavljaju za nadoknadu ili najam.

Iz informacija do kojih je došla SB, evidentno je da su se tog kobnog dana vršile nedozvoljene operacije prijevoza putnika uz naknadu.

Bilo je planirano više od stotinu lica koja bi se panoramskim letom „provozala„ iznad dijela Jasenice i Rodoča, što je pilot uredno naplaćivao, čime je prekršio Zakonske odredbe iz oblasti bezbjednosti zračnog saobraćaja.

Postavlja se, također, i pitanje odgovornosti Ministarstva komunikacija i prometa i BHDCA, da li je vršen adekvatan nadzor na provođenjem zračnih operacija, i da li su one bile u suprotnosti sa dozvolom koju je izdala BHDCA.

Nije ovo prvi slučaj da se odredbe ovog Pravilnika krše, koje su za posljedicu imale smrtne ishode. Prije nekoliko godina, u Zalužanima se također srušio zrakoplov, u kojem su stradali svi članovi posade, pilot i padobranci, a uzrok do danas nije objavljen niti je iko odgovarao za tu nesreću.

Tada se u zrakoplovu nalazilo pet osoba, a bio je registrovan za prevoz maksimalno četiri osobe. Identična je situacija i u Mostaru, gdje je također zrakoplov bio registrovan za četiri lica, a bilo ih je pet.

Ukoliko se utvrde ove činjenice, koje su prouzrokovale proceduralne nepravilnosti, a koje su evidentno uticale na sigurnost zračnih operacija, Ministarstvo komunikacija i prometa i BHDCA moraju snositi i odgovornost za ovu tešku nesreću, a država će vjerovatno morati platiti odštetu obiteljima poginulih.

Vodeći se načelima etičkih kodeksa, kao i iskustvima u demokratskim razvijenim društvima, ministar komunikacija i prometa BiH Ismir Jusko je davno trebao podnijeti ostavku.