уторак, 07. септембар 2021.

Despoti Pljačke: Dragan Lukač i Slaven Ristić na prodaji MUP-u RS sklepane skalamerije nazvane oklopno vozilo “Despot” ukrali deset miliona KM

Lukač i Ristić

Piše: Slobodan Vasković


1.

Dragan Lukač, ministar unutrašnjih poslova, i vlasnik TR “Bratunac” Slaven Ristić teško su opljačkali budžet Republike Srpske i to za višemilionski iznos.


Jedna od platformi na kojoj su Lukač i Ristić, bjelosvjetski hohštapler, oteli gotovo deset miliona KM jeste nabavka osam višenamjenskih oklopnih vozila “Despot”.


Naravno, u svemu je i Milorad Dodik.


Ristić i Dodik

2.

U Izvještaju MUP RS za 2020. godinu navedeno je da je od ugovorene nabavke osam novih višenamjenskih oklopnih vozila „Despot“ u vrijednosti od 11.934.000 KM, do podnošenja Izvještaja Narodnoj skupštini, izvršena isporuka sedam vozila.


3.  

Lako je izračunati da je vrijednost jednog “Despota” 1.491.750 KM, što je mnogostruko više od drugih daleko kvalitetnijih višenamjenskih oklopnih vozila.


Prije nego nastavim, bitno je konvertovati monvertibilne marke u evre i dolare, kako bi kompariranjem cijena došli do ekstraprofita, preciznije, veličine izvršene pljačke.


Lukač u sklepanoj skalameriji

4.

Vrijednost “Despota” od 1.491.750 KM u evrima iznosi 765.000, što je, prema kursnoj listi Centralne banke BiH, 905.188 dolara. Ta cijena je nevjerovatna i riječ je o beskrupuloznoj pljački, jer “Despot” ne vrijedi više od 250.000 KM, što znači da je preplaćen za 1.241.750 KM, odnosno da se toliko ukrade na samo jednom vozilu.


Na osam vozila pljačka iznosi 9.934.000 KM.


5.

Primjera radi, višenamjensko oklopno vozilo BOV M16 ,,Miloš“, koji koristi Vojska Republike Srbije, sa znatno kvalitetnijim standardom izrade i boljom pokretljivošću, košta daleko manje, a proizvodi ga daleko poznatija fabrika namjenske industrije (proizvodi ga “Yugoimport” SDPR u Velikoj Plani).

BOV M16 "Miloš"

6.

Cijena takvog oklopnjaka, kao što je BOV M16 Miloš je između 150.000 i 200.000 dolara, odnosno 4,5 do šest puta jeftinije nego što je daleko lošiji i vrlo malo upotrebljiv Lukačev i Ristićev ”Despot”.


7.

Proizvodnja i kupovina “Despota” je kriminal ogromnih razmjera, te je neke stvari potrebno podrobno objasniti. Koliki kriminal je u pitanju, svjedoči i podatak da su daleko jeftinija laka brobena vozila, koje nabavljaju vojske Ruske Federacije ili SAD-a.


8.

Primjera radi, lako oklopno vozilo koje koristi američka vojska "M 1117 Guardian" košta 800.000 dolara, ali je poređenje “Despota”, koji je plaćen kriminalcu Ristiću 905.188 dolara po komadu, sa tim vozilom zaista apsurdno. Kao da poredite rashodovanog "trabanta" ("Despot") sa najnovijim "Mercedesom" ("M 1117 Guardian").

M 1117 Guardian
9.
Cijena lakog oklopnjaka “Hamvi”, koji je proizvod američke firme “AM general”,  iznosi 140.000 dolara.

"Hamvi"

10.
Jedno od najboljih borbenih vozila iz te klase, južnoafrički “Supacat LRV 400”, koji proizvodi firma “Paramount Marauder”, duplo je jeftiniji od “Despota” i cijena mu je 485.000 dolara.


11.

Ako je malo poređenja, evo još: Cijena turskog, izuzetno cijenjenog, lakog oklopnjaka “350-16Z Kirpi” iznosi 335.470 dolara, odnosno, jeftiniji je od “Despota” čak tri puta.


Cijena “Despota” nikako ne može preći cifru od 250.000 KM (151.700 dolara) po vozilu, iako je i to precijenjeno, tako da je ovdje riječ o kriminalu ogromnih razmjera.


Naravno, brutalna i bezočna otimačina pokrivena je agresivnom medijskom kampanjom koja je lažno usmjerena ka “nacionalnim ciljevima” iako je riječ o beskrupuloznoj pljački naroda.


Potvrđuje to i primjer Sjeverne Makednije, koja je nabavila 33 oklopna vozila za jedanaest miliona dolara, odnosno 333.333,3 dolara po komadu, što je gotovo tri puta jeftinije od skalamerije pretenciozno nazvane "Despot"!

12.

Međutim, pljačka se ne zaustavlja samo na kupovini “Despota”, čiji je kvalitet, prema riječima stručnjaka, najblaže rečeno, nikakav. 


Višenamjenska vozila ,,Despot“ su stalno u kvaru i konstantno su na popravci koja se dodatno naplaćuje.


13.

Uz to, što je tragikomično, vozila “Despot” nisu ista i svako ima različite sisteme. Da ne povjerujete, ali, nažalost, to su činjenice.


Nema kraja hohštapleraju, što potvrđuje i podatak da se vozila ne farbaju u posebnim komorama, već na otvorenom ili, kako bi stručnjaci kazali “u nekontrolisanim uslovima”, pa dolazi do skidanja zaštitne boje.

Farbanje u "nekontrolisanim uslovima"

14.

U “Despotu” ne postoji mehaničko otvaranje platforme vrata, pa, kada ne radi hidraulika, policajci koji ih koriste ostanu u njima zarobljeni, jer ne mogu otvoriti vrata. 


U slučaju samozapaljenja vozila bilo bi to pogubno po njegovu posadu. Uz to, preglednost iz vozila je, prema riječima stručnjaka, katastrofalno loša.


Treba imati na umu, kako navode stručnjaci, da "Despot" nije MRAP (Mine-Resistant Ambush Protected - nema zaštitu od mina) i da se nigdje ne navodi kako su utvrdili stepen zaštite 2A. 


Riječ je, jednostavnije rečeno, o "sklepanom" vozilu poput onih koji su tokom rata 1992-1995 pravljeni u Bijeljini.


15.

Uz sve rečeno, važno je naglasiti da je Vlada Republike Srpske firmi TR Bratunac ispaltila milion KM za razvoj višenamjenskog vozila ,,Despot“.


Ristić i Višković

Uz to, dala im je i teretna vozila iz „Robnih rezervi“ koja i služe za pravljenje ovog kvazioklopnog vozila. 


Poznato je da se “DESPOT” pravi na šasijiama vojnog terenskog vozila- kamiona TAM 110 (a sva su poklonjena od Vlade RS), te se na polovnoj šasiji nakon obrade ugrađuju drugi dijelovi, što bi treebalo da ga učini znatno jeftinijim, a ne najskupljim na Planeti. (nastaviće se)