четвртак, 12. март 2015.

Kratki ogled o isluženom, nikom potrebnom, lakeju

piše: Slobodan Vasković

Potpuno sam ravnodušno saslušao informaciju da je Anđelko Kozomara otjeran iz „EURO Blica“, pustio je na tviteru pod „nezvanično“ i nastavio sa uobičajenim poslovima.

Završavam novi dokumentrani film (u cajtnotu sam), a iscrpila me i potraga za dokumentima iz dosjea o privatizaciji RK „Boska“, koje ću objaviti narednih dana.

Jedva sam ih našao u omalenoj arhivi koju posjedujem. Zaturili se iza fajla „MG“, na kojem, takođe, dosta dugo radim.

Međutim, telefon vazdan zvoni. Ljudima drago što je Kozomara otjeran. Toliko je bio omiljen.

Zovu me, jer sam imao nekoliko zapaženih tekstova o njemu. Mrcini, kako sam ga zvao. Natjerali su me svim tim pozivima da njegovoj jadnoj sudbini posvetim par rečenica.

Kozomara je završio onako kako završavaju sva režimska služinčad: kada je postao nepotreban, otjeran je bez milosti. I bez žala. Prezren od svih. I onih iz Režima i onih koji su protiv Režima.

Prezir prema njemu je najmanji i jedini zajednički imenitelj obje strane podijeljenog društva. Potpuno je nebitno gdje će Kozomara. Gdje god ode, biće opet otjeran. Sudbina služinčadi je uvijek ista, otužna.

Iz svog nevelikog opusa o Kumordinaru izabrao sam sledeće uratke, koje vam preporučujem (uz naznaku „roditeljska pažnja“ za prva dva na spisku):

 -      Krati ogled o Mrcini 


 -      Psihopatologija Režima: OKP Kozomara


 -      Afera “Kozomara”: Urednik “Euroblica” Anđelko Kozomara izvarao poslovne partnere, institucije RS, radnike… i ostao dužan milione maraka (1) 


 -      Afera “Kozomara” (2): Urednik “Euroblica” prevario “Biognost” za 300.000 KM i upošljavao radnike “na crno”


-      Afera “Kozomara” (3): Urednik “Euroblica” Anđelko Kozomara izvarao Hypo banku