среда, 12. мај 2021.

Omer Malanović, stolar iz sela Orahovac kod Travnika, tvrdi da je Izet Trnka, nezaposleni pedagog koji je odlučio da bude čoban i vlasnik stada od 300 ovaca, šef organizovane zločinačke grupe koja mu je prijetila ubistvom pri napadu i pokušaju da mu otmu novac


Piše: Slobodan Vasković


1.

Omer Malanović, iz sela Orahovac kod Travnika, bio je, kako tvrdi, izložen brutalnoj torturi organizovane kriminalne grupe koja se bavi pljačkama, razbojništvima, prijetnjama, ucjenama, i drugim nezakonitim radnjama.


2.

Omer je stolar, bavi se izradom namještaja za bašte, a njegova proizvođačka radnja zove se “Baštanski stolovi”.

3.

Malanović je i sam bio žrtva torture pomenute grupe koju, prema njegovim riječima, predvodi Izet Trnka iz sela Argud kod Konjica.



Trnka je poznat široj javnosti i po tome što je profesor pedagogije koji, kako su mediji objavljivali, u Argudu kod Konjica drži 300 ovaca. 



O njemu je to objavljeno 2017. godine, a Trnka je kao razlog naveo da se okrenuo ovčarstvu, jer nije mogao da nađe posao u struci.



4.

Sam Malanović na ovu konstataciju se pita: “Kakav je neko pedagog koji svakog naziva kurvinim sinom, psuje mater i bavi se razbojništvom i prijetnjama”?


5.

Malanović tvrdi da ga je upravo Trnkina grupa napala 01.04.2021. godine u njegovom domu u selu Orahovac, da su mu nanijeli brojne povrede prilikom napada, prijetili kidnapovanjem, gepekovanjem, ubistvom…



Kao dokaz priložio je i medicinsku dokumentaciju iz bolnice Travnik koja svjedoči o povredama.


6.

Malanović je sve prijavio policiji u Travniku, ali, prema njegovim riječima, ni nakon protoka više od 40 dana niko ništa nije preduzeo, niti postoji bilo kakva istraga o napadu, kako tvrdi, kriminalne grupe iz Konjica, na njega.


7.

Ističe da nije nikom ništa dužan od napadača i da je fizički maltretiran, jer su nasilnici smatrali da ima novca koji su mu htjeli oteti.


“Nema razloga za napad. Radim kao stolar, valjda su mislili da imam pare, pa su zato došli. I nisam ja jedini kog su opljačkali, ponižavali i sve to čak i uz prijetnje smrću. Rekli su mi ako kažem bilo šta policiji da me moja familija vidjet neće”, tvrdi Malanović.


8.

Omer dalje priča da je napad na njega, a potom i na njegovu kuću, izvršen 01.04.2021., u večernjim časovima, između 20-20.30 h.


Prema njegovim riječima, napad je izvršio Trnka sa još tri lica, od kojih je on prepoznao, osim vođe napadača, još i, kako kaže, Aliju Pintola.


9.

Njegov opis napada je zaista neobičan, dijelom bizaran, jer je, prema njegovim riječima, Trnka bio maskiran u ženu.


“Osim Trnke, prepoznao sam još Aliju Pintola, a ostalu dvojicu nisam. Vođa razbojničke bande Izet Trnka bio je prerušen u žensku odjeću: Tačnije, na njemu su bile dimije, bluza, marama na glavi! Navodni razlog za dolazak im je bio da pitaju imam li stolova na stanju, kao trebaju im za baštu. Kada sam rekao da nemam, tražili su druge stvari. Ne sumnjajući ništa i još uvijek ne prepoznajući Izeta, pozvao sam ih na kafu”, priča Omer.

10.

Prema njegovim riječima, bio je to prvi trenutak drame koja je uslijedila: “U tom momentu su me zgrabili i rekli - nismo došli radi toga, platio sam čovjeka da te prati šta radiš, sa kim radiš i posluješ”!


Uslijedilo je naguravanje, nasrnuli su na Omera i, kako tvrdi, udarili ga više puta u glavu i grudi, potom ugurali u kuću koju su zaključali, nakon čega su krenule prijetnje i maltretiranje.


11.

“U svom životu nisam mogao zamisliti da će mi prijetiti gepekovanjem i ubistvom u Živinicama, kako su rekli; Tražili su pare, koje ja nemam, a kada su prevrnuli cijelu kuću i nisu našli ništa, oteli su mi dva mobitela od kojih je jedan bio skupocjeni Samsung J4+Duos; Prijetili su ubistvom ukoliko bilo kome kažem ili javim policiji; Rekli su da imaju grupu od više osoba kojima su platili da me ubiju kažem li kome i riiječ, kao i to da se oni zakona ne boje, jer imaju ljude sa kojima rade u policiji”, tvrdi Malanović.


Tokom maltretiranja on je prepoznao Trnku, a Pintola je kasnije identifikovao, pretražujući FB.


12.

Nasilništvo nad njim trajalo je sat i po, nakon čega su, kako kaže, u “Golfu 2”, žute boje, otišli prema selu Zagrađe, a potom, pretpostavlja, prema Konjicu. 



“Sve to dešavalo se za vrijeme policijskog sata; Isti momenat, nakon što su otišli, javio sam sve policiji; Ipak kriminalci nisu bili zaustavljeni, iako od moje kuće do Konjica, odakle su došli, ima više od 160 kilometara, a bio je policijski sat, što kod mene stvara sumnju da im zaista neko u policiji pomaže. Dana 02.04.2021. dao sam izjavu u policiji  o svemu što sam znao, ali do dana današnjeg niko nije poduzeo neke istražne radnje; Tek nakon mog insistiranja i tvrdnji da ću slučaj dati u medije, obećali su da će pokrenuti istragu”, tvrdi Omer Malanović.


Ističe da su mu u policiji rekli kako nemaju dokaza, a on se pita zašto nisu izuzeli iz njegove kuće otiske prstiju ili, pak, u noći napada, tokom trajanja policijskog časa, nije bila nijeda patrola koja bi zaustavila “Golf 2” žute boje.


“Bojim se da oni ipak imaju veze u policiji”, kostatuje Malanović.


13.

Malanović još kaže da je Trnku imao među prijateljima na svom FB profilu, ali kako mu je, navodi, "izgledao čudan", odlučio je da ga blokira.


Od tada su od Trnke, prema Malanovićevim riječima, počeli da stižu prijeteći SMS-ovi, izmišljene priče, poturanje lažnih profila sa zabranjenim sadržajem i niz drugih ogavnih stvari.


14.

“Rijetko kome sam uopšte poslao svoju sliku, a kamoli da sam postavljao takve sadržaje. Sve to sam ja prijavljivao policiji kao sajber kriminal, ali niko ništa nije uradio. Novac koji je namjeravao da otme od mene bio je razlog svih tih njegovih kriminalnih radnji”, kaže na kraju razgovora. Omer Malanović, dodajući da je spreman sve dokazati pred bilo kojom instancom, ali da bi to učinio, institucije bi trebale da počnu raditi svoj posao. 


Što njihovim šefovima očito ne pada na um!