среда, 14. април 2021.

Evropska Investiciona banka pokrenula istragu o usklađenosti Glavnog projekta sa izvedenim radovima na autoputu Banjaluka -Prnjavor; Samo kažnjavanje odgovornih i omogućavanje normalnih životnih uslova mještanima Naseobine Hrvaćani sprečava dalje etničko čišćenje Ukrajinaca, Hrvata i Srba iz tog kraja


Piše: Slobodan vasković 


1.

Evropska investiciona banka (EIB), koja je finansirala izgradnju autopiuta Banjaluka -Prnjavor, pokrenula je istragu o usklađenosti Glavnog projekta autoputa sa propisima i standardima, a izvještaj njihovih nadležnih službi može se očekivati u julu ove godine.


2.

Vrijednost radova na autoputu je 361 milion KM, a sve je kreditirala EIB.



3.

“Integral inženjering”, izvođač radova, uz asistenciju JP “Autoputevi RS”, promijenio je Glavni projekat, koji je radila firma IGH iz Zagreba i napravio sopstveni.



4.

Na taj način su omogućili brojne kriminalne radnje, ali i etničko čišćenje Ukrajinaca, Hrvata i Srba i Naseobine Hrvaćani, posebno sa njene lijeve strane, kada se gleda iz pravca Banjaluke prema Prnjavoru.


5.

Ta Naseobina je presječena na dva dijela, bez fizičke veze, jer je petlja koja je trebala biti izgrađena u Kojinom hanu, opština Ptnjavor, voljom Slobodana Stankovića prebačena u naselje Drugovići (opština Laktaši), kako bi poslužila tajkunima, vlasnicima firme “Braća Đukić”, čiji je glavni igrač Veljko Đukić.


6.

Stanovništvo lijeve strane Hrvaćana natjerano je, bukvalno, pod zemlju; Da bi došli do centra Naseobine, morali su se provlačiti kroz odvodnu cijev ispod autoputa.


7.

Sve navedeno pojasnio sam u nizu tekstova, među kojima je i “Autoput Banjaluka-Prnjavor je vlasništvo Dodika i Slobodana Stankovića, a ne RS; Tokom izgradnje teško je poniženo i progonjeno stanovništvo koje je imalo zemljište na trasi autoputa; EIB krivac i saučesnik, jer nisu reagovali na preočite kriminalne radnje”.


8.

Detaljno sam pojasnio da je promjenom Glavnog projekta, vještački, odnosno namjerno, stvorena mogućnost etničkog čišćenja Ukrajinaca, Hrvata i Srba, kako bi se njihovo zemljište otkupilo u bescijenje i na njemu izgradili vinogradi.



9.

Nakon što je EIB otvorio istragu (konačno) za nadati se da ona neće biti za skrivanje istine, već njeno otkrivabje i raskrinkavanje brojnih malverzacija tokom izgradnje, koje su zataškavali ne samo iz JP “Putevi RS”, čiji direktor Dušan Topić je tek mali meskičmenjak i Stankovićev sluga, već i službenici EIB-a koji su “nadgledali” i “kontrolisali” radove na terenu. I oni su direktni saučesnici u kriminalnim radnjama i etničkom čišćenju.


10.

Kada se završi postupak utvrđivanja usklađenosti Glavnog projekta sa svim propisima i standardima i kada se završi istraga EIB-a o prevarama, korupciji i kriminalu, mještani sela se nadaju da će biti riješeni svi njihovi problemi, da će biti sagrađen nadvožnjak sa pješačkom i stazom za bicikliste u Hrvaćanima i da će tada Topić  moći ponovo zatvoriti odvodnu cijev koja je trenutno jedini prolaz za pješake.



Zatvarao je taj mentalni bijednik cijev i do sada, ali da bi ih kažnjavao stanovbništvo Naseobine što se bune zbog etničkog čišćenja i neljudskih uslova života. (nastaviće se)


Dodatak: Autoput Banjaluka - Prnjavor




Autoput se proteže od istoka prema zapadu, između Mahovljanske petlje kod Banjaluke i petlja Johovac sa Koridorom Vc nedaleko od Doboja. Autoput je petljom u Prnjavoru, koja povezuje autoput sa postojećim magistralnim putem (M16-1) i lokalnim putevima, podijeljen na sljedeće dvije dionice: Dionica 1: Banjaluka (Mahovljanska petlja) - Prnjavor: 35,3km; Dionica 2: Prnjavor - Doboj (čvorište Johovac): 36.61km


Stankovićeva firma je na svom službenom sajtu slavodobitno objavila:

Izvođač radova: Zajedničko preduzetništvo (Joint Venture) “Integral inženjering i Granit”

Vrijednost radova: 361,6 miliona KM ili 184,9 miliona €

Integral inženjering je 30.9.2018. godine, zajedno sa svojim partnerima, uspješno završio radove na projektovanju i izgradnji dionice autoputa Banjaluka – Prnjavor (poddionica Drugovići-Prnjavor), čime je u cijelosti završena izgradnja autoputa Banjaluka – Doboj”