петак, 19. октобар 2018.

“The American University of Rome”: Razgovor sa studentima o likvidaciji Davida, novinarstvu, socijalnim mrežama


piše: S.V.

Imao sam čast da na “The American University of Rome” razgovaram sa studentima komunikologije, žurnalistike i međunarodnih odnosa o slučaju ubistva Davida Dragičevića, odnosu medija prema ovom slučaju, kao i značaju interneta i društvenih društvenih mreža u situaciji kada mediji pod kontrolom vlasti, ne samo da cenzurišu vijesti, već dezinformišu javnost.


Studenti, kojih je bilo sa raznih strana svijeta, pokazali su veliko interesovanje za slučaj ubistva Davida Dragičevića. Posebno im je bila šokantna informacija da je u ovaj zločin umiješan sam vrh MUP RS, a da tužilaštvo i vlast na sve moguće načine pokušavaju da zataškaju slučaj.

Profesor Lorenzo Coretti i Slobodan Vasković

Studenti su me pitali – da li ja tražim priče ili priče traže mene. Odgovorio sam kako i jeste - nekada sam tražim priče, a nekada one mene.

Pojasnio sam studentima da je pisanje o brutalnom ubistvu Davida Dragičevića bio moralni imperativ, kao i da je sramna pres konferencija čelnika MUP RS odmah pokazala da policijska verzija, kojom su pokušali kriminalizovati ubijenog mladića, “curi” na sve strane.
Naveo sam da je sramni pres čelnika MUP RS izazvao mirna okupljanja građana koja traju već sedam mjeseci, kao i da je osnovana grupa “Pravda za Davida”, koja broji više od 316 hiljada članova, ne samo iz RS, BiH, već iz regiona i svijeta.

studenti “The American University of Rome”

Pojasnio sam studentima da dolazim iz BiH, zemlje duboko podijeljene po nacionalnim i vjerskim šavovima, ali da je slučaj brutalnog ubistva Davida Dragičevića pokazao da u ovoj zemlji postoji samo jedna podjela - na ljude i neljude.

studenti “The American University of Rome”

Pozvao sam studente, buduće novinare, da se u budućnosti uvijek bore za istinu i slobodu, prvo slobodu za same sebe, a onda za sve ljude.
Prenio sam im i moj lični novinarski kredo – “Onog trenutka kada shvatiš da si mrtav, počinješ da se boriš” i naglasio da ja idem dalje iz Rima, ali da ću nastaviti da istražujem i objavljujem informacije o tome ko je sve i na koji način umiješan u Davidovu likvidaciju.

Pravda za Davida - Panteon Rim 


Zahvaljujem “The American University of Rome” što su me pozvali da održim predavanje i razgovaram sa studentima.

Veliko hvala profesoru Lorenzu Corettiju, na čiji poziv sam održao predavanje. Uživanje je bilo razgovarati sa studentima, mladim ljudima, koji, mada dolaze iz različitih strana svijeta i različitih kultura, potpuno jasno prepoznaju civilizacijske i ljudske norme od anticivilizacijskih i antiljudskih.
Zato, mnogo hvala studentima “The American University of Rome”.