piše: Dragan Čavić
Balkan investment banka (BIB)
doskora je bila u vlasništvu Litvanske firme iz Kaunasa „UKIO group“. Gazda
UKIO grupe je Vladimir Romanov. Cijela njegova imperija u čijem sastavu je,
pored BIB, bila i Fabrika glinice Birač, ali i desetine offshore firmi širom
svijeta, počela se rušiti kao kula od karata u februaru 2013. godine kada je
država Litvanija pokrenula stečaj njegove banke u Litvaniji (UKIO bankas) i
uvela u njoj prinudnu upravu.
Vladimir Romanov od 1998. godine
prisutan je u Republici Srpskoj; još od vremena prvog Dodikovog premijerskog
mandata i iz tog vremena traje njihovo prijateljstvo, koje nije prestalo barem
do proljeća prošle godine.
UKIO grupa je u vrijeme prvog
Dodikovog mandata, još prije privatizacije Fabrike glinice Birač, davala
kratkoročne pozajmice ovoj firmi, ukupno u visini od 5 miliona US dolara, a
kolateral je bila imovina Birča.
U vrijeme Dodikovog prvog
premijerskog mandata UKIO grupa je bila konsultant u izradi privatizacionog
projekta Fabrike glinice Birač odlukom Dodikove Vlade, iako je istovremeno
potraživala pozajmljeni novac od Birča.
Međunarodni tender za
privatizaciju Fabrike glinice Birač raspisan je u vrijeme prve Dodikove vlade i
pripremila ga je Direkcija za privatizaciju RS.
UKIO grupa se prijavila na ovaj međunarodni tender kojeg je sama
pripremala kao konsultant. Sledeća Vlada RS, na čijem čelu je bio Mladen Ivanić,
zatekla je okončan tenderski postupak i UKIO grupu kao jedinog kupca Fabrike
glinice Birač.
Paralelno sa aktivnostima oko Fabrike
glinice Birač, Romanov je formirao Balkan investment banku (BIB). Cijelo
vrijeme postojanja BIB, ova banka je bila uslužna banka Milorada Dodika i
njegovog najbližeg okruženja. Edvinas Navickas, direktor ove banke u vrijeme
kada je sve išlo kao po loju, bio je čest Laktaški gost. U vremenu propadanja
ove banke, ona je donijela odluku da otkupi emitovane obveznice firme „Kaldera
kompany“, čiji je vlasnik Milenko Čičić, poznatiji po nadimku Mića Kaldera. Ovaj
Laktaški „biznismen“ tada je, uz puni servis državnih institucija, na tržište
hartija od vrijednosti emitovao 7 miliona KM obveznica, koje su u kompletnom
iznosu kupili „stručnjaci“ Balkan ivestment banke u julu 2011.godine.
Neposredno prije tog novčanog
transfera između Vlade RS (koja je jedini akcionar IRB RS), u
periodu od decembrа 2010. godine
do krаjа februаrа 2011. godine, Bаlkаn Investment bаnkа nа tržište hаrtijа od vrijednosti emituje
obveznice i аkcije u više emisijа - ukupne vrijednosti 10 miliona KM, koje u cijelosti
kupuje IRB RS posredstvom fondovа u njenom sаstаvu.
Kada je Balkan investment banka
već bila praktično propala, krajem 2012. godine, Kalderine obveznice preprodala
je Investiciono razvojnoj banci RS.
Da li uopšte može biti slučajno
da je prvo BIB dokapitalizovana od strane IRB RS, a odmah iza toga da je kupila
7 miliona KM hartija od vrijednosti na berzi od Miće Kaldere?
Ne može biti slučajno, jer da
banka nije dokapitalizovana ne bi mogla ni kupiti Mićine obveznice.
Vjerovatno se pitate otkud Mići
Kalderi toliki uticaj na IRB RS i na Edvinasa Navickasa, u to vrijeme direktora
BIB?
Odgovor je jednostavan: Romanov
upravlja Navickasom, a Dodik Vladom RS i IRB RS! A koliki su intimusi Dodik i
Mića Kaldera potvrđuje saznanje da je nedavno, u Sankt Petersburg na
Međunarodni ekonomski forum, avionom Vlade RS, zajedno sa Dodikom, putovao i „biznismen“
Mića Kaldera, prije rata kelner u pečalbi u Njemačkoj i vlasnik kafane u
Aleksandrovcu kod Laktaša.
Da bi se razumjela tijesna veza
Vlade RS (čitaj Milorada Dodika) i Balkan investment banke (čitaj Vladimira Romanova),
potrebno je odgovoriti na nekoliko suštinskih pitanja:
Kako to da je ostvareni gubitak Banke u
2012. godini identičan kapitalu Banke?
Da podsjetim, gubitak Banke ostvaren u 2012. godini je
iznosio tačno 33.634.083 KM, i čitav je pokriven na teret
kapitala njenih vlasnika (Romanova). Slučajno ili ne, taj se gubitak poklopio
sa visinom kapitala, odnosno kapital Banke je bio veći za samo simboličnih
18.881 KM od ostvarenog gubitka.
Iz ovoga se može izvući zaključak da je Uprava Banke donosila
pogrešne poslovne odluke zbog čega je ostvarila gubitak u poslovanju, a cijeli
gubitak je na kraju pokriven na teret kapitala vlasnika Banke, odnosno Romanova.
Iz prethodne činjenice može se zaključiti da je, u
ovom slučaju, jedino Romanov oštećena strana. Čak je i ministar Tegeltija tada javno
govorio da je kupovina akcija Balkan Investment Banke za 30.000.000 KM dobar
posao, jer je Država postala vlasnik Banke koja ima preko 200 miliona KM
imovine.
Ono što je prešućeno je činjenica je prava istina da
pored imovine uz Banku idu i obaveze, odnosno depoziti i štednja građana i
privrede, koje će Banka morati isplatiti, a imovina Banke, koja se u najvećem dijelu
sastoji od plasiranih spornih kredita, neće se moći naplatiti .
Ova prešućena činjenica otkriva stvarnu i strašnu
istinu koja kaže da Romanov nije izgubio ni pfeniga, a da Republika Srpska nije
dobila ništa osim ogromnog bankovnog gubitka, o čemu slijedi objašnjenje u
nastavku teksta.
Ono što se nameće kao pitanje u stvari je dilema
naivnih koji vjeruju u slučajnosti: kako to da je ostvareni gubitak Banke identičan kapitalu
Banke (koji je tad bio u 100% vlasništvu Litvanaca, odnosno Romanova)?
Da li je ovo napravljeno sasvim slučajno, ili je cilj
da se sakrije napravljena šteta, kako odgovorni ne bi krivično odgovarali?
Jer ako nema štete, nema ni krivične odgovornosti!
Da li su i čelni ljudi Agencije za
bankarstvo Republike Srpske saučesnici u ovom kriminalnom poslu, tako što su
kršeći svoja pravila dopustili da se stvarni gubitak Banke zataška, odnosno
ostane u okvirima visine kapitala Romanova, tako da ispada da je samo on
oštećena strana ?
Finansijske izvještaje Banke sačinjavaju računovođe
zaposlene u samoj Banci, po nalogu Direktora koji je odgovoran za istinitost
istih. Oni su obavezni da ih sačine u skladu sa zakonskim propisima, međunarodnim
računovodstvenim standardima, kao i odredbama i propisima
Agencije za bankarstvo Republike Srpske, kao nadzornog organa bankarskog
sektora Republike Srpske.
Finansijski izvještaji Banke se dostavljaju Agenciji
za bankarstvo RS, koja ih potvrđuje, odnosno nalaže Banci da ispravi uočene nedostake.
Pored toga, Agencija vrši redovnu kontrolu i kontroliše da li je poslovanje
Banke u skladu sa zakonskim propisima. To zapravo znači da je Banka sačinila finansijske
izvještaje, u kojima je utvrđen gubitak Banke od 33,6 milona KM, dostavila
Agenciji koja ih je prihvatila, iako su oni bili lažirani, jer je gubitak tad
trebao biti mnogo veći.
To potvrđuje i revizorski Izvještaj koji je sačinila
svjetski renomirana revizorska kuća Delloite, koja ima svoje predstavništvo u
RS, odnosno uzdržala se od davanja mišljenja po finansijskim izvještajima Banke
za 2012. godinu, to jest dala najtežu kvalifikaciju
po istinitost i objektivnost finansijskih izvještaja Banke, odnosno težu kvalifikaciju
od “negativnog mišljenja” (kvalifikacije
revizora su: pozitivno mišljenje, mišljenje s rezervom, negativno mišljenje i
uzdržan od davanja mišljenja).
U svom izvještaju revizor je naveo brojne propuste u
sačinjavanju finansijskih izvještaja, odnosno naveo da Banka krši značajan broj
propisa Agencije
za bankarstvo Republike Srpske i, ono
što je najvažnije, da
nije bio u mogućnosti da se uvjeri u adekvatnost iznosa rezervisanja za
potencijalne gubitke po osnovu kredita plasiranih komitentima u skladu sa
propisima Agencije za bankarstvo Republike Srpske.
Da su troškovi rezervisanja obračunati u skladu sa propisima Agencije za bankarstvo Republike Srpske
gubitak Banke bio bio mnogo veći, iz čega se može steći zaključak da je
Agencija po nečijem nalogu prikrivala kriminalne radnje unutar ove Banke,
odnosno da je i ona saučesnik ovih kriminalaca.
Agencije za bankarstvo je
sprovodila kontinuiranu kontrolu nad Bankom, o čemu su sačinjavani zapisnici u kojima su navođene
brojne nezakonitosti, ali po istim nije bilo reakcije, vjerovatno zbog pritiska
vlasti.
Istina, dešavalo se ponekad da Agencija uvede Banci, u kraćem vremenskom razdoblju, privremene mjere; recimo obavežu Banku da obavještava Agenciju o svakom
plasiranom kreditu ili uvede mjeru privremene zabrane plasiranja kredita
stranim firmama od mjesec ili dva, ali te zabrane su brzo bile ukidane, iako nedostaci uočeni kontrolom Banke nisu
otklonjeni.
Zamislite kad jedna nezavisna revizorska kuća, koju je platila sama Banka, i to
ne jeftino (revizorski izvještaj za banke se kreću oko 20.000 KM), izvrši
reviziju njenih finansijskih izvještaja, izrekne najtežu kvalifikaciju
po njihovu istinitost, a,
uprkos tome, finansijski
izvještaji budu prihvaćeni od strane Agencije za bankarstvo RS, iako je i revizor uočio značajno kršenje
propisa same Agencije za bankarstvo.
Reviziju finansijskih izvještaja u prethodnim godinama
je radila revizorska kuća Delloite i konstantno
upozoravala na nepoštovanje propisa Agencije za bankarstvo.
Napominjem da
je Banka odobravala kredite u milionskim iznosima preduzećima registrivanim u
poreskim rajevima, ili registrovanim u Kaunasu na adresi K. Dolenčio 60 (na toj
adresi bilo je registrovano
na desetine preduzeća sa samo jednim zaposlenim), bez ikakvog kolaterala,
odnosno obezbjeđenja.
Nezvanično, neka
od tih preduzeća u stvarnosti nisu ni postojala, a postoje, tvrdi se, i podaci da je direktor
Edvinas Navickas, preko koga je
dolazila dokumentacija po zahtjevu za kredite
litvanskih firmi, istu falsifikovao,
odnosno u ladici njegovog radnog stola nalazilo
se na desetine lažnih pečata (uglavnom litvanskih,
tako da se njihova vjerodostojnost mogla
teško provjeriti). Pečate je, on prema
potrebi, upotrebljavao i falsifikovao
kreditnu dokumentaciju.
Za izrečeno postoje svjedoci
koji i sada rade u toj banci.
Dokaz da su
finansijski izvještaji Banke u
2012. godini lažirani, jeste
i gubitak „Banke Srpske“ ostvaren u 2013.
godini u iznosu od 13.642.609 KM.
Ministar Tegeltija je javno izjavio da je gubitak,
uglavnom, nastao po osnovu rezervisanja za ranije odobrene sporne kredite, čime
je samo potvrdio da Agencija nije radila svoj posao u prethodnom periodu, a da
je nezavisni revizor opravdano ukazivao na propuste u dijelu
formiranja rezervisanja za odobrene kredite.
Banka Srpske je novi naziv Balkan investment banke, nakon
što je Vlada RS izvršila njenu akciju spašavanja dokapitalizacijom.
U stvari desilo se da je Litvanska banka obukla Srpsko
odjelo a nastavila po starom.
Da bi cijela
priča bila razumljiva, prije svega, treba razjasniti šta to znači klasifikacija aktive i
trošak rezervisanja za odobrene kredite.
Odobreni krediti su
najznačajniji i najrizičniji dio aktive (imovine) banke, te
njihov kvalitet predstavlja jedan od najbitnijih pokazatelja uspješnosti poslovanja banke.
Prema Odluci Agencije za bankarstvo RS o minimalnim standardima za
upravljanje kapitalom banaka, kreditni plasmani se klasifikuju u pet kategorija (A – dobra
aktiva, B – aktiva sa posebnom napomenom, dok pod nekvalitenim kreditima
podrazumijevamo sve kredite klasifikovame u C, D i E). Procjena rizika svakog kreditnog
plasmana i njegova
klasifikacija zavisi od broja dana kašnjenja
i kvaliteta kolaterala (obezbjeđenja). Recimo, kad banka odobri 1.000.000 KM
kredita, ukoliko nema kašnjenja i kredit ima dobar kolateral (hipoteka, zalog i
sl.),
svrstava se u kategoriju A – dobra aktiva, gdje je trošak rezervisanja samo 2%,
odnosno Banka će morati da rezerviše
20.000 KM troška po osnovu ovog kredita.
Ako je kredit svrstan u kategoriju B,
trošak rezervisanja bi iznosio 15% ili 150.000 KM.
Da je kredit svrstan u kategoriju C, Banka bi imala trošak
rezervisanja od 40% ili 400.000 KM, a 60% ili 600.000 KM troška
rezervisanja obavezno je u kategoriji D,
dok je 100% troška rezervisanja ili 1.000.000
KM obaveza banke u kategoriji E.
Naravno, ovo je samo knjigovodstveni
trošak koji utiče na rezultat Banke, a onda i na njen kapital. Suština je da
Banka po osnovu svakog kredita formira određene rezerve u slučaju da se kredit
ne bude mogao naplatiti.
Što je kredit rizičniji, rezerve su veće i obnuto.
Posao Agencije za bankarstvo je da
konroliše da li je Banka pravilno procijenila rizičnost svakog kredita i, shodno tome, formirala rezerve u skladu sa Odlukom o
minimalnim standardima za upravljanje kapitalom banaka.
Uglavnom je većina spornih kredita u Banci
bila svrstana u
kategoriju A, iako za to nije bilo nikakvih uslova, nego su kategorisani na osnovu
subjektivne procjene Uprave i Nadzornog odora Banke, preko čega je Agencija
šutke prelazila, iako je u svojim zapisnicima sa redovnih kontrola konstatovala
ogromne propuste u radu Banke, a posebno u dijelu koji se odnosi na troškove
rezervisanja (inače, Banka je često kontrolisana od strane Agencije).
Da se poštovala Odluka Agencije za bankarstvo RS o minimalnim standardima za upravljanje
kapitalom banaka, Banka bi iskazala
gubitak koji bi uticao na smanjenje kapitala, te bi vlasnici (Romanov) bili obavezni da izvrše dokapitalizaciju
Banke (povećaju kapital novim uplatama u novcu) ili bi Banci bila oduzeta
dozvola za rad i ne bi
mogla da tako očigledno izvlači novac građana RS.
Naravno, da je to urađeno na vrijeme,
odnosno da je Agencija radila svoj posao u skladu sa Zakonom o bankama, gubitak
ove Banke bi bio mnogo manji nego što je sad, jer se, prema
riječima radnika te Banke, vrlo malo plasiranih kredita može naplatiti;
gubitak je, realno, iznad
100 milona KM (ako uvrstimo i iskazane gubitke u ove dvije zadnje godine, onda
je ta cifra blizu 150 milona KM i nažalost nije konačna).
Posebno je poražavajuće da je
Agencija uočavala ove ogromne propuste koje je konstatovala u svojim zapisnicima, a da
nije na vrijeme
preduzimala ništa u skladu sa svojim zakonskim ovlaštenjima. Ili je možda htjela, ali nije smijela???
Zašto su Litvanci donijeli
Odluku o dokapitalizaciji Banke?
Prošle godine, Odluku o dokapitalizaciji Banke u
iznosu od 30 milona KM donijela je Skupština akcionara Banke, koju su činili isključivo Litvanci, a
nakon toga sve akcije kupuje Država (IRB RS i Garantni fond).
Zašto su Litvanci
donijeli Odluku o dokapitalizaciji Banke, ako nisu planirali da dokapitaluzuju
Banku?
Da Skupština
akcionara Banke, koju su činili Litvanci, nije donijela Odluku o
dokapitalizaciji (jedino Skupština Banke može donijeti Odluku o dokapitalizaciji), Banka bi,
po sili zakona, otišla u likvidaciju ili stečaj.
Zašto su državni
fondovi odlučili da kupe ovako propalu Banku, ako se iz Izvještaja nezavisnog revizora moglo vidjeti
da su finansijski
izvještaji Banke lažirani?
Na osnovu čega je donijeta Odluka da se kupe
akcije ovako rizične Banke, odnosno da li je rađena procjena vrijednosti
kapitala, jer se radi o
značajnoj investiciji? Posebno imajući u vidu da je i
u 2013. godini Banka ostvarila
ogroman gubitak!
Zašto je Vlada RS odlučila da
spasava propalu banku i u nju direktno i indirektno, počev od 2010. pa do 2013.,
uloži 42 miliona KM državnih para?
Zato što su režimske vlasti
morale da biraju manje od dva zla; ili likvidacija banke i propast oko 150 miliona
depozita građana i firmi, ili bacanje 30 miliona državnih para kroz
dokapitalizaciju u rupu, kako bi se kroz vrijeme pokušalo spasiti što se
spasiti može.
Pad Balkan investment banke
značio je istovremen pad vlasti SNSD-a.
Da je Balkan investment banka propala,
onda bi svima postalo jasno zašto je, između mnogo toga ostalog, baš Balkan
investment banka bila posrednik u davanju kredita iz IRB RS, u visini 3 miliona
KM, firmi „Fruit eco“, čiji su suvlasnici izvjesni Dobrić i Dodikov sin.
Taj isti izvjesni Dobrić, pored
prethodnog kredita, dobio je još jedan milion KM kredita od BIB, mimo navedene firme čiji je suvlasnik.
Svima bi tek tada postalo
potpuno jasno da su mnogi krediti dodjeljeni klijentima banke pod političkim i
ličnim uticajem režimskih prvaka i tek tada bi neminovno u javnost isplivalo ko
je i kako naređivao da se krediti daju po rodbinskim i političkim vezama.
Zašto nova Uprava Banke zataškava kriminalne
radnje prethodnih vlasnika ?
Nakon što je prošle godine
Država postala vlasnik Balkan Investment Banke uplatom 30 miliona KM na ime dokapitalizacije (pokrivanje
gubitka) i promjenila joj ime u novo srpsko ime „Banka Srpske“, opet u 2013. godini, ista
banka ostvarila je novi gubitak u iznosu od 13.642.609 KM.
Nezavisni revizor se opet uzdržao od davanja mišljenja
po finansijskim izvještajima Banke za 2013. godinu, a, naravno, Agencija za
bankarstvo je još jednom progledala kroz prste, dopuštajući novoj Upravi da
lažira finansijske izvještaje i da pokušaju sakriti kriminal ogromnih razmjera
(u čemu imaju i nesebičnu pomoć Agencije).
Reviziju finansisjkih izvještaja Banke za 2013. godinu
nije više radio Delloite, a i zašto bi kad su prošle godine dobro naplatili
svoj posao, i pored toga se usudili da izraze najtežu kvalifikaciju po istinitost i objektivnost finansijskih
izvještaja Banke.
Naravno, Banka plaća revizora (revizija finansijskih
izvještaja Banke je obavezna po zakonu o bankama RS) i za svoje novce može da
izabere koga hoće.
Za reviziju finansijskih izvještaja Banke za 2013.
godini izabrana je revizorska kuća EF Revizor d.o.o. Banja Luka, odnosno
nezavisni revizor Novak Kondić (dekan Banjalučkog Ekonomskog fakulteta) i, gle čuda,
i on je izrazio najtežu kvalifikaciju po
istinitost i objektivnost finansijskih izvještaja Banke, odnosno uzdržao se
od davanja mišljenja.
Nezavisni revizor je u svom izvještaju naveo da Banka
nije, ili je djelimično, realizovala preporuke iz revizorskog izvještaja iz
2012. godine (koje je radio Delloite), a koje se odnose na ispravku (smanjenje)
vrijednosti hartija od vrijednosti emitenata iz inostranstva, ispravku (smanjenje)
vrijednosti za procjenjenu nenaplativost kredita, obračun i evidentiranje
rezervi za kreditne gubitke, provjera obezvrjeđenja HoV raspoloživih za prodaju
(procjena njihove stvarne vrijednosti), neusklađenost sa pojedinim
pokazateljima propisanim od strane Agencije za bankarstvo RS i rezervisanjima za sudske sporove.
Znači, ova Uprava Banke nije htjela da ispoštuje
preporuke nezavisnog revizora, a sve u cilju prikrivanja stvarnog gubitka.
Pored navedenog, nezavisni revizor je u svom
izvještaju naveo brojne propuste u sačinjavanju finansijskih izvještaja za
2013. godinu, između ostalog, i da nije bio u
mogućnosti da se uvjeri u adekvatnost iznosa rezervisanja za potencijalne
gubitke, u skladu sa Odlukom Agencije za
bankarstvo RS o minimalnim standardima za upravljanje kapitalom banaka; zatim da je Banka izvršila reprogram
pojedinih plasmana u značajnom iznosu, ali isti nisu klasifikovani u skladu sa važećom regulativom
Agencije za bankarstvo;
potom da se nije mogao uvjeriti u objektivan obračun ispravke
(otpisa) za procjenjenu naplativost kredita (ukupno plasiranih kredita oko 150 miliona sa obračunatim kamatama)...
Nezavisni revizor je uočio veći broj kreditnih plasmana koji
trebaju da se klasifikuju u nižu
kategoriju, ali ih Banka, na osnovu subjektivnih
činjenica,
klasifikuje u višu kategoriju (kategorije
plasmana banke sa oznakama A, B, C, D i E objašnjene su ranije), odnosno opet se fingiraju troškovi rezervisanja da bi gubitak bio manji.
Ovo je još jedan veliki šamar Agenciji, koja i dalje ne radi svoj posao i gleda kroz prste ovoj davno propaloj
banci.
Uglavnom, opet se dešavju iste stvari
kao i kad su bili Litvanci; lažiraju se poslovni rezultati kako bi kriminal ogromnih
razmjera ostao skriven od očiju javnosti.
Ove primjedbe revizor nije kvantifikovao i naveo
tačnu cifru za koju bi se trebao korigovati rezultat poslovanja, mada je gubitak
po ovim primjedbama, nema sumnje, veoma značajan.
Pored navedenog, revizor je u nekoliko stavova iznio i
konkretne cifre za koje je precijenjen prihod, odnosno potcijenjen rashod, pa
bi samo na osnovu tih nekoliko konkretnih primjedbi gubitak Banke trebao biti
značajno veći.
Revizor je naveo da su prihodi Banke precijenjeni za iznos
od 5.574.000 KM, a
rashodi potcijenjeni za 1.087.000 KM, pa kad bi samo ove primjedbe revizora
uvrstili u finansijske izvještaje Banke, gubitak je veći za 6.661.000 KM,
odnosno ukupan gubitak banke u 2013. godini je 20.303.609 KM (što znači da je
Država već izgubila 2/3 svog uloga u dokapitalizaciji, jer je prošle godine
uložila 30 milona KM u ovu propalu Banku).
Iz Izvještaja nezavisnog revizora se može vidjeti da se
iznos od 19,5 miliona KM, koji je Agencija za bankarstvo blokirala Ukio banci,
vodi na stavci depozita, te da Banka nesmetano sa njima raspolaže, iako to ne bi
smjela.
Možda Uprava
Banke svjesno fingira ovaj rezultat u cilju smanjenja iznosa potrebne
dokapitalizacije, jer, da naglasimo, Banka će ove godine morati da izvrši
dokapitalizaciju u iznosu koliki je i gubitak.
Znači i ove
godine će Država morati da upumpa u ovu Banku 10-15 milona KM, pa će, vjerovatno,
tako i naredne; i sve tako dok se ne ispegla ovaj ogroman gubitak.
Možemo računati
da će u narednih nekoliko godina Država morati upumpavati na desetine milona KM,
kako bi pokrila ogromne gubitke banke nastale pljačkom u režiji Litvanaca i
Srba.
Iako se navodno
vodi istraga o kriminalu, koji je tamo neosporno počinjen, do danas niko niti
je uhapšen niti je priveden, da odgovara za sve lopovluke.
Sve je stalo,
jer je Država postala vlasnik Banke, a Država ne može biti kriva.
Sadašnja
državna Uprava Banke odbija da isplati depozit ili prebaci na drugu banku
novčana sredstva preduzeća u državnom vlasništvu koja dostavljaju naloge za
transfer novca, jer kada bi se depoziti povukli Agencija bi Banku morala zatvoriti.
Zato državni činovnici, postavljeni da upravljaju ovom bankom, preko ministra
Tegeltije vrše pritisak na deponente da se ne povlači novac iz Banke.
Sada već bivši
Nadzorni odbor Banke (na čelu sa Snježanom Vujinić, direktoricom IRB RS, i Branislavom
Milekić, direktoricom Eletroprivrede RS) odbio je da usvoji ovako lažiran finansijski
izvještaj i, navodno su, zbog toga morale da podnesu ostavke na članstvo u
Nadzornom odboru Banke.
Međutim, tu su dovedeni
novi ljudi kojima je zadatak da pokriju ovaj kriminal koji se nastavlja, a to
su Saša Grabež i Mladen Kovačević.
Saša Grabež, bivši sekretar
Banke, desna ruka Edvinasa Navickasa bivšeg direktora banke, bio je ( u najmanjem)
svjedok u svim mahinacijama koje su rađene.
Mladen Kovačević (bivši
direktor Geodetske uprave RS i Garantnog fonda) trebao je biti imenovan za člana Nadzornog odbora Banke
prije nekoliko mjeseci, ali nije dobio dozvolu Agencije za bankarstvo, pa je
umjesto njega imenovan Vojislav Blagojević.
Kako bi se cijela propast banke
stavila u kontrolisane tokove i spriječila njena havarija prije oktobarskih
izbora, lično je Dodik naredio da se ova dvojica imenuju u Nadzorni odbor banke.
Vidjećemo i
kako će Vlada RS i Tegeltija pokriti novi gubitak banke i koga će natjerati da
dodatno dokapitalizuje banku. Možda Elektroprivredu, ili IRB?
Ne treba
pogađati, tek će se vidjeti.
A sve će se
saznati i vidjeti u pravoj i stravičnoj dimenziji kriminala i sprege režimske
vrhuške i Litvanskih lopova, tek kada padne režim.
Kao što se
desilo u Srbiji.
Afera Agrobanka
nije otvorena i sankcionisana sve dok nije pala vlast Borisa Tadića. A to što
se dešavalo sa Agrobankom u Srbiji je ništa u odnosu na ono što se dešavalo sa
Balkan investment bankom, koja se danas zove Banka Srpske.