среда, 19. октобар 2022.

Da li je Porfirije Dodiku saopštio: Ni Bog ti ne može pomoći, a kamoli ja. Vrijeme je da konačno odeš?!!!


Piše: Slobodan Vasković


1.

Zaista ne znam šta je Patrijarh Porfirije rekao Miloradu Dodiku, obavještajcu SOA, Veleizdajniku, Nečovjeku koji je pokušao Izborni Puč!


2.

Da li mu je, možda, rekao neku od Božijih zapovijedi, kao što su:


-Ne pravi sebi lika ni obličja bilo čega što je gore na nebu, ili dolje na zemlji, ili u vodama pod zemljom. Ne klanjaj im se niti im služi. Jer ja, Gospod, Bog tvoj, koji zahtijeva da se odanost iskazuje isključivo njemu. Kažnjavam grijehe otaca - onih koji me mrze - na djeci do trećeg i četvrtog koljena, a iskazujem milosrđe hiljadama koji me ljube i vrše moje zapovjedi.


3.

Ovu zapovijed mogao je, na primjer reći kao - Ne pravi od Sebe lika ni obličja bilo čega što je gore na nebu, ili dolje na zemlji, ili u vodama pod zemljom. Ne tjeraj da ti se klanjaju niti služe. Jer ja, Gospod, Bog tvoj, koji zahtijeva da se odanost iskazuje isključivo njemu. Kažnjavam grijehe otaca - onih koji me mrze - na djeci do trećeg i četvrtog koljena, a iskazujem milosrđe hiljadama  koji me ljube i vrše moje zapovjedi


4.

Možda mu je rekao one najkonkretnije: 


Ne ubij!


Ne učini preljuba!


Ne ukradi!


Ne svjedoči lažno na bližnjega svoga!


Ne poželi kuće bližnjega svoga! Ne poželi žene bližnjega svoga; ni sluge njegova, ni sluškinje njegove, ni vola njegova, ni magarca njegova, niti išta što je bližnjega tvoga!


5.

Ali, ako ih je i rekao, kasno je, prekasno i za njih kada je Dodik u pitanju.

Previše je ogrezao u užasu koji je napravio Narodu.


6.


Ako mu je Porfirije rekao: Ni Bog ti više ne može pomoći da ostaneš sve što si bio, a što je sve suprotno Božijim zapovijedima, civilizacijskim normama, ljudskom ponašanju, onda Dodik nije uzalud bio kod Patrijarha.


7.

Svaki drugi razlog je uzaludan. Ako mu Bog ne može pomoći, veoma teško da tu šta može učiniti Porfirije!


8.

Sasvim je druga stvar što je Porfirije sebi dozvolio da bude alatka u Dodikovim rukama.


9.

Doduše, nema Božije zapovijedi - Ne budi alatka u Dodikovim rukama, ali mogao se Patrijarh i sam dosjetiti; Šta god da je rekao Dodiku - bilo da ga je podsjetio na Božije zapovijedi ili mu kazao da mu ni Bog ne može pomoći da ostane na političkoj sceni.


10.

Patrijarh Porfirije nikako sebi ne bi smio dozvoliti da bude alatka bilo čija, posebno ne Istrebljivača srpskog naroda, kao što je to bio njegov prethodnik Irinej.


11.

Bio sam ličnog ubjeđenja da je Porfirije (rođen 1961.) izabran za Patrijarha tako mlad , (što je rijedak incident u Crkvi), kako bi Crkvu otvorio, modernizovao, učinio još bližom Narodu, a ne nastavio Irinijevu liniju koaliranja sa profiterima i kriminalcima koji pogrešno smatraju da će spasiti dušu ako daju novac Crkvi.


12.

Crkva je uvijek blizu vlasti, zato je i opstala, ali ima situacija kada razumije da se treba odmaći. Da ta vlast uništi i Narod i Crkvu.


13.

Živo me interesuje šta li Porfirije misli o činjenici da je na teritoriji Republike Srpske izgrađeno na stotine hramova, ali da je ogroman broj njih zaključan? Zato što nema Ljudi. Otjerao ih je Dodik.


14.

Da li su Porfiriju važniji prazni Hramovi nego pravoslavni Ljiudi; Ljudi uopšte?! Trebalo bi da su Ljudi, ali Porfirije će na to odgovoriti. Ja mogu samo da zaključujem i iznosim lične stavove, koji se Patrijarhu sigurno ne bi dopali.


15.

Da ne govorim o onim “Hramovima” na čijim su zidovima “ktitori” naložili da njihove likove oslikaju kao svetiteljske.


16.

Hm, možda je Porfirije to i pitao Dodika; Možda izda stenogram razgovora, Možda shvata da nabijeđeno “Zlatno tele” sa kojim je bio nije nijedne nacije, osim zločinačke, kriminalne. Moguće!


17.

Crkva voli Mučenike; Živi na Raspeću; Nije valjda da Porfirije očekuje takvu vrstu samopokajanja od Dodika?!


18.

Ako bi to bilo tako, onda Porfirije ne shvata da bi i njega Dodik razapeo samo da opstane.


19.

Ipak vjerujem, ne zbog sebe (meni je svejedno), već zbog Porfirija da je Dodiku saopštio: Ni Bog ti ne može pomoći, a kamoli ja. Vrijeme je da konačno odeš!!!