понедељак, 12. март 2018.

Nedeljko Čubrilović: Čovjek za sva vremena, za sve vlasti i za sve nezakonite poslove

piše: Slobodan Vasković

Nedeljko Čubrilović
Nedeljko Čubrilović, predsjednik Narodne skupštine RS i zamjenik predsjednika DNS-a, je Politički Dinosaurus, koji je u vlasti, na razne načine, neprekidno 28 godina. Još tamo od 1990.

Čubrilović će ostati upamćen kao predsjednik parlamenta za čijeg vremena su Papci Zavladali; Militarizovana je skupština; Predsjednicu Sindikata su vukli po podu parlamenta kao vreću, a pre Skupštinom bacili "pod noge"; Kriminalci su sjedili u prvom redu skupštine; Skupštinska većina je u Maloj sali, Boltovom brzinom, usvajala zakone; Nisu objavljivane Odluke parlamenta u Službenom glasniku po dvije i po godine…

Igor Bilbija, presuđeni kriminalac i Bojan Stojković
Za Čubrilovića riječ opozicija ne postoji ni u jednom riječniku, kao što ne postoji ni pojam “kvalitetno uraditi”; Sve što je Čubrilović “uradio za državu” je, najblaže rečeno, sumnjivo; Objektivno rečeno - kriminal bez presedana.

Gaženje Ranke Mišić
Zato je Čubrilović mnogo kvalitetnog uradio za sebe - zgrada u centru Banjaluke koja je u njegovom vlasništvu svjedoči o tome.

U toj zgradi su nekada bili JP “Putevi RS” i to u vrijeme dok je Čubrilović bio ministar saobraćaja i veza; “Putevi” su dio tog resora, pa je Čubrilović svoju zgradu preko svog ministarstva izdavao svojim “Putevima RS”.

Čubrilovićeva zgrada
Nije Čubrilović samo eskpert za “izdavanje proslovnih prostora”, već i za konsultacije. 

U periodu od 2007. do 2009. godine, iz budžeta RS, preko Ministarstva saobraćaja i veza, na čijem čelu je bio Čubrilović, finansirani su konsultantski poslovi vrijednosti oko 11 miliona maraka.

Čubrilović je, osnovano se pretpostavlja, konsultovao konsultante i sve te konsultacije baš dobro naplatio. Blještavilo njegove zgrade to i potvrđuje.

Zgrada Čubrilovićeva
Javna preduzeća, poput Željeznica RS, Pošte RS, Puteva i Autoputeva RS danas su u ogromnim finansijskim dubiozama, u koje su zapali baš u vrijeme dok je Čubrilović vodio Ministarstvo saobraćaja i veza.

Malo ko i da se sjeća ugovora sa slovenačkom firmom CMP, koja je trebalo da gradi autoput Banjaluka – Doboj. 

Taj ugovor je propao, jer je CPM otišla u stečaj, a propalo je i 15 miliona maraka budžetskog novca. Čubrilović je krajem 2011. godine izjavio da je RS zatražila putem slovenačkog suda „naplatu od 7,6 miliona evra od slovenačke firme“. „Predali smo zahtjev Privrednom sudu u Sloveniji, pred kojim se vodi stečajni postupak. Problem je što CPM nema dovoljno imovine u stečajnoj masi za namirenje svih potražilaca, ali je olakšavajuća okolnost, prema informacijama iz Suda, što je potraživanje RS prioritet za naplatu“, slagao je Čubrilović, ne trepnuvši.

Treptao ne treptao, pare su nestale. 

Čubrilović je obećavao i most na Savi, kojeg nema već duže od sedam godina, jer je autoput Banjaluka-Gradiška pušten u saobraćaj 30. novembra 2011. godine.

Problem je što je i dalje granični prelaz u Gradišci „usko grlo“, pa svi oni koji na tom mjestu ulaze u BiH/RS treba da se voze sedam kilometara uskim uličicama ovog gradića, kako bi se dokopali autoputa.




Čubrilović je i dalje sveprisutan, još dijeli lekcije o “interesima RS”, a svako malo otvori privatnu novu benzinsku pumpu. Kad nekog ide, baš ide. (nastaviće se)