недеља, 1. јул 2018.

Dosje Vrećo alijas bot “Milica Vukmir”/Vrećo- Nisam znao da Zavod nema laboratoriju za toksikološku analizu; Usmeno sam “zadužio” predmet 26.03.; Pres 26.03. za mene ne znači ništa; Nisam naredio reobdukciju; Radio sam kod Ilića godinama


piše: Slobodan Vasković

1.
Dalibor Vrećo, postupajući tužilac u predmetu “smrti Davida Dragičevića”, nije samo prljavi bot “Milica Vukmir”, već i totalna neznalica, spremna na svako zlodjelo i laž, kako bi sačuvao poziciju u pravosuđu koju ni na koji način nije zaslužio. A dobio je zato što je lakej Darka Ilića, načelnika Uprave za organizovani kriminal u MUP RS.

2.
Da podsjetim da je Vrećo, po svemu sudeći, prljavi monstruozni bot “Milica Vukmir” koji je mjesecima najogavnije vrijeđao porodicu Dragičević, roditelje ubijenog Davida, ali i samu žrtvu Ubistva.

3.
Vrećo je odbio izdati nalog da se istraži ko stoji iza FB profila “Milica Vukmir”.

“Vrećino odbijanje uslijedilo je nakon što su se na profilu tog blasfemičnog bota pojavile informacije koje je u tom trenutku znalo samo nekoliko osoba koji su učestvovali u istrazi; I koje je bot ‘Milica Vukmir’ širio po mrežama”, rekli su mi izvori, dodajući da o svemu postoji dokumentacija, što sam i objavio u tekstu “Tužilac Dalibor Vrećo je prljavi monstruozni bot “Milica Vukmir”?!

4.
Ono što je bitno naglasiti, jeste činjenica da je Vrećo odbio izdati naloge za istragu još DVA FB profila, koji su pod kotrolom policije i koji truju javnost dezinoformacijama, manipulacijama i najogavnijim konstrukcijama. I ovaj podatak potvrđen mi je iz dva potpuno nezavisna izvora!

5.
Odbijajući izdati naloge za isrragu tri kancerogena FB profila, Vrećo je demonstrirao da već zna ko stoji iza tih profila i dodatno se direktno svrstao na stranu Saučesnika Ubistva Davida Dragičevića. Što on i ne krije, jer za gotovo 100 dana, otkako je pronađeno tijelo Ubijenog Davida, Vrećo još uvijek nije okvalifikovao to djelo kao zločin Teškog Ubistva. Preciznije, nije ga okvalifikovao nikako.

6.
Vrećo je, najblaže rečeno, vreća puna pokvarenosti, laži, prljavštine, neprofesionalnosti i neznanja.

7.
Kada se pročita njegovo svjedočenje pred Anketnim odborom, koji je formirala Narodna skupština RS, prelako je uočiti o kakvoj ljudskoj nakazi se radi.

8.
Vrećo, vjerovali ili ne, tvrdi da ne zna da Zavod za sudsku medicinu u Banjaluci ne posjeduje laboratoriju za toksikološku analizu.

Kakav je to, uopšte, tužilac, koji ne zna taj podatak? Nikakav!

9.
Na pitanje Branislava Borenovića da li mu je poznato da Zavod za sudsku medicinu u Banjaluci ne posjeduje laboratoriju za toksikološku analizu, koja bi bila sudski priznata, Vrećo je odgovorio da je za to saznao 15. maja ove godine, a da prije toga nije o tome imao pojma! (vidi dodatak 1 - stenogram svjedočenja Vreće pre Anketnim odborom)!

10.
Nije na ovome završilo Vrećini sramno svjedočenje pred Anketnim odborom, koje je u potpunosti bilo u funkciji zaštite dijela Vrha MUP-a RS, koji čine Dragan Lukač, ministar unutrašnjih poslova RS, direktor Policije Darko Ćulum, Darko Ilić, načelnik Uprave za organizovani kriminal i načelnik Uprave za borbu protiv terorizma Nedeljko Lubura, odreda saučesnici u Ubistvu Davida Dragičevića, jer prikrivaju naručioce Ubistva i Ubice. Da naglasnim za pomenute - saučesnici su zasad, zato što su Lukač i/iliIlić direktno involvirani u zločin! O tom potom.

11.
Vrećo je pred Anketnim odborom lagao i o tome kada je zadužio predmet: Rekao je da ga je Želimir Lepir, 26.03., usmeno obavijestio da će on zadužiti predmet vezan za “smrt Davida Dragičevića”, a da je tek 29.03. i zvanično zadužio predmet.

12.
Jednostavno nije moguće da Tužilac “usmeno” zaduži predmet, već je “zaduživanje” predmeta sa 29.06., kako je Želimir Lepir naveo na sjednici Narodne skupštine RS (10 maja - vidi Dodatak 2), prepozicionirano na 26.03., u dogovoru sa dijelom Vrha MUP-a RS, kako bi se isti taj dio Vrha MUP-a RS zaštitio od progona zbog niza laži i neistina koje su iznijeli na pres konferenciji.

13.
Vreću, tu prljavu vreću punu laži, podržao je i Želimir Lepir, takođe saučesnik u prikrivanju ubistva, koji je, uz niz laži koje je, prred Anketnim odborom, izgovorio iznio i jednu istinu - da bi rado potpisnika ovih redova vidio iza rešetaka i da žali za ukidanjem “verbalnog delikta”.

14.
Ako bude pravde, iza rešetaka će završiti i Vrećo i Lepir, kao i njihovi šefovi iz dijela Vrha MUP-a RS, na čelu sa Lukačem.

15.
Najbezočnija Vrećina izjava pred Anketnim odborom jeste da njega uopšte ne interesuje šta je izneseno na pres konferenciji 26.03., kada su Ilić i Karan svjesno kriminalizovali Ubijenog Davida i kada se Karan, potpuno neovlašteno, pojavio na presu MUP-a. Nezapamćeno je da se patolog pojavljuje na presu policije.

16.
“Da vam nešto kažem, za mene kao tužioca ta radnja, to iznošenje činjenica na press konferenciji nema nikakav značaj, za mene značaj ima jedino ono što ja imam u svom tužilačkom  spisu”, izjavio je Vrećo pred Anketnim odborom.

Pitanje glasi: Zbog čega je, po usmenom nalogu Lepira, išao tog istog 26.03. kod Ilića “na konsultacije” kada ga ne interesuje iznošenje činjenica na pres konferenciji?!

Vrećo, izvan svake razumne sumnje, laže.

17.
Vrećo laže iz dva razloga: Prvi, jer želi da prikrije da je bio saučesnik u pripremi prljavog zločinačkog presa, a drugi da je morao povesti krivični postupak protiv  lica koja su neovlašeno iznosili detalje “istrage”, kao što su to učinili Darko Ilić, načelnik Uprave za organizovani kriminal i Željko Karan, patolog.

Upravo te detalje dobio je Vrećo zvanično 29.03., kada je Lukač prisiljavao Lepira da proglasi zades ili samoubistvo, tako da pres ni na koji način ne može biti ništav za Vreću. Na njemu su iznesene činjenice koje je on dobio za tri dana i na taj način je zatrovana istraga, a Naručiocima Ubistva, Ubicama i saučesnicima poručeno da ih “Država štiti”!

18.
U navedenom je odgovornost tužilaca, koju Vrećo i Lepir, pokvareni mali zli prljavi podli beskičmenjak i Lukačev rektalni alpinista, žele da sakriju; Lepir bi čak zatvarao novinare/blogere, samo da bi spriječio otkrivanje Naručilaca Ubistva, Ubica Davida Dragičevića i njihovih Saučesnika. 

19.
Jasno je danas da je pres Ilića i Karana bio u funkciji zataškavanja krivičnog djela Teškog Ubistva, ali je jasno i da su oni to što su nazvali dokazima iznijeli neovlašteno, pa su već morali biti krivično gonjeni i zbog toga; Posebno zbog činjenice da se ispostavilo kako su iznijeli gomilu najogavnijih laži i najmonstruoznijih podmetanja i manipulacija!

Izlaskom na pres i iznošenjem podataka, oni koji su u tome učestvovali, sami su se diskvalifikovali, nisu više kredibilni ni za šta, ali nisu više kredibilni ni oni koji nisu preduzeli krivične mjere protiv njih.

Upravo navedene činjenice svojim lažima i manipulacijama žele da prikriju Vrećo i Lepir!

20.
Njihova odgovornost je i u tome zašto nisu upozorili na to nadležne institucije, kao i zbog toga što nisu upozorili Vrh Režima da nema pravo na svoju ruku tražiti reobdukciju, jer je to i nemoguće i nezakonito, da se reobdukcija radi bez odobrenja tužioca!

Vrećo je pred Anketnim odborom potvrdio da nije izdao naredbu za reobdukciju (Dodatak 4)

Reobdukcija, mimo zakonskih procedura, i bez tužilačkog naloga, kao što je ona koju je uradio dr Ivica Milosavljević, ne vrijedi ništa, ali jeste krivično djelo.
Nadležno Tužilaštvo propustilo je da podnese krivičnu prijavu protiv onih koji su naložili nezakonitu reobdukciju, čime su sami zaslužili krivičnu prijavu. 

21.
Ako P od pravne države ikada zaživi u Republici Srpskoj, Lepir i Vrećo robijaće po 45 godina; Ne zbog verbalnog delikta, već zbog saučesništva u Ubistvu Davida Dragičevića, opstrukcija istrage, falsifikata, laži, manipulacija, podmetanja… skrivanja Naručilaca Ubistva i Ubica Davida Dragičevića. (nastaviće se) 

Dodatak: Svjedočenje Dalibora Vreće pred Anketnim odborom - Stenogram/izvodi

Dodatak 1: Vrećo: Prije 15. maja ove godine nisam znao da Zavod za sudsku medicinu nema forenzičku, toksikološku laboratoriju niti zaposlenog stručnjaka iz te oblasti - toksikologa 

BORENOVIĆ
Ko je izdao naredbu za toksikološku analizu i kada?
VREĆO
Toksikološku analizu?

BORENOVIĆ
Da
VREĆO
Na koju toksikološku analizu mislite?

BORENOVIĆ
Instituta, Zavoda za sudsku medicinu koju je uradio patolog?
VREĆO
Izdao sam ja.

BORENOVIĆ
Hvala. Da li vam je poznato  da Zavod za sudsku medicinu nema forenzičku, toksikološku laboratoriju niti zaposlenog stručnjaka  iz te oblasti toksikologa i slično?
VREĆO
Dana 15. maja 2018. godine ja sam dobio jedan dopis MUP-a Uprave kriminalističke policije koji mi je proslijeđen dopis Zavoda za sudsku medicinu u kojem se navodi dakle da u Zavodu za sudsku medicinu ne postoji formirana namjenska laboratorija za forenzičku toksikologiju, da vam ne čitam dalje sadržaj ovoga dopisa, dakle obavješten sam ako je vaše pitanje: da, obavješten sam 15. maja ove godine.

BORENOVIĆ
15. maja, prije toga niste znali?
VREĆO
Prije toga nisam znao.

BORENOVIĆ
Hvala. Pitanje kad ste  saznali za toksikološki nalaz koji je izdat, to ste sad rekli.
VREĆO
Rekao sam 15. maja

BORENOVIĆ
15.maja
Da li ste vi izdali bilo koju vrstu naredbe a da vam je pomenuti toksikološki nalaz dr Karana bio polazna osnova, odnosno da je sadržaj tog nalaza bio elemenat razmatranja vještačenja?
VREĆO 
Nisam razumio pitanje.

BORENOVIĆ
Da li ste na bazi tog nalaza pomenutog toksikološkog izdali bilo koju vrstu naredbe u istražnom postupku? Da li vam je taj nalaz bio osnova?
VREĆO
Ne. Mada kažem o validnosti pojedinih nalaza vještačenja ja donosim odluku tokom postupka, o dokaznoj snazi takođe tih nalaza i da kažem na bazi toga donosim svoje odluke  da li ću dalje raditi pojedina vještačenja, odnosno ispitivanja.

BORENOVIĆ
Da li ste na bazi tog nalaza, ne možete dati odgovor?
VREĆO
Mislim da nisam ništa, mislim da nisam radio, odnosno siguran sam da nisam na  bazi  tog toksikološkog nalaza  preduzimao, da nisam na tom toksikološkom  nalazu zasnivao da  kažem bilo kakvu svoju drugu odluku odnosno radnju koju trebam preduzeti.

BORENOVIĆ
Hvala. Jeste sigurni baš sad  ili?
VREĆO
Pa mislim da nisam 

Dodatak 2: Vrećo: Zadužio sam predmet usmeno 26.03., a pismeno 29.03.; Išao sam na konsultacije kod Ilića bez ikakvog naloga

VREĆO
Pa znate kako, ja sam razgovarao, vidite  ovako ja sam predmet zadužio 26. marta ove godine. Izvještaj je došao 29. marta, međutim u tom periodu dok nije još došao  izvještaj trebalo je  preduzeti  niz nekih  hajde da kažem onih radnji  koje Zakon o krivičnom postupku  naziva radnje dokazivanja, što mi zovemo  istražnim radnjama za koje  je neophodno ili obavještavanje tužioca  ili  neposredna  naredna tužioca i mene naravno načelnik Ilić kontaktirao i ja sam davao odobre, naredbe odnosno  odobravao sam vršenje pojedinih istražnih radnjih.

BORENOVIĆ
Čekajte samo malo, vi kažete da ste 26. zadužili predmet?
VREĆO
Tako je 26. da.

BORENOVIĆ
Mi u informaciji  koju smo dobili stoji da ste vi zadužili  predmet 29.?
VREĆO
26. sam ja obavješten o tome da ću postupati u tom predmetu, sad sam vam objasnio,  a 29. je došao izvještaj, 29. je došao izvještaj i kad je došao taj izvještaj on je zaveden u KTA predmet i tada sam ja formalno dobio taj izvještaj  kao predmet, odnosno izvještaj  i priloge na osnovu kojih je formiran tužilački predmet.

BORENOVIĆ
Po čijem ste nalogu išli kod načelnika Ilića a da predmet
VREĆO
Uz konsultacije sa glavnim okružnim tužiocem.

BORENOVIĆ
...po čijem ste  nalogu išli kod načelnika Ilića?
VREĆO
Nisam imao nikakav nalog.

BORENOVIĆ
Samo malo  molim vas
VREĆO
Pa mislim  kakav nalog, mislim sad, čuj po čijem  ste nalogu, pa zar tužiocu  treba nalog da negdje ide?

….


MIHAJLICA
 Kada ste zadužili predmet?
VREĆO
26. marta ove godine u ponedeljak, pozvao me glavni tužilac  i rekao mi da  ću ja biti zadužen sa  ovim predmetom.

MIHAJLICA
26.-og?
VREĆO
Da, 26. marta, objasnio sam  to već.

MIHAJLICA
Kada?
VREĆO
Ujutru u 9,00 časova me tužilac glavni obavjestio oko 9,00  časova da ću ja preuzeti taj predmet.

MIHAJLICA
Glavni okružni javni tužilac g-din Lepir  je u Narodnoj skupštini Republike Srpske izjavio prilikom svog obraćanja u Narodnoj skupštini Republike Srpske: 
''Kada sam dobio predmet 29. znači predmet zaokružim prikupljanje  dokaza to je bio četvrtak, nazvao  me je ministar i zamolio obzirom na javnost na osjetljivost predmeta  da procjenimo možemo li što prije donijeti tužilačku odluku. Ja sam rekao  ministre, potrudićemo se ne možemo brzo, ne mogu ni sutra petak  ni u ponedeljak, moramo pročitati spis, vidio sam da ima zaista 180 i nešto priloga to je ovako spis. Pročitao sam ga ja pozvao sam Vreću rekao sam da će on zadužiti predmet''.
Iz ovoga proizilazi  da ste vi predmet zadužili ne 26. nego 29. koji se uglavnom.
VREĆO
Ja sam odgovorio na vaše  pitanje kada sam zadužio taj predmet, ja u spisu  da kažem imam dokaze da  sam ja preduzimao radnje i 26. i 27. odnosno da su po uz  moje učešće  preduzimane istražne radnje  i 26. i 27. mjeseca prije dostavljanja izvještaja  tužilaštvu. 
Tačno je da je dana 29. dostavljen izvještaj i tačno je da sam ja  dana 29. zadužio taj spis predmeta  kada je on ušao u tužilaštvo.

MIHAJLICA
Ja sam samo citirao šta je  glavni okružni tužilac.

Dodatak 3: Vrećo: Iznošenje činjenica na presu za mene, kao tužioca, nema nikakav značaj

BORENOVIĆ
 Da li je ova radnja održavanja press konferencije, iznošenje  činjenica prije dostavljanja izvještaja tužilaštvu  zakonski opravdana radnja?

VREĆO
Da vam nešto kažem, za mene kao tužioca  ta radnja, to iznošenje činjenica na press konferenciji nema nikakav značaj, za mene značaj ima jedino ono što ja  imam  u svom tužilačkom  spisu.

Dodatak 4: Vrećo - nisam izdao nalog za drugu obdukciju

GLAMOČAK
Možete li nam odgovoriti  jeste li vi dali  naredbu za drugu  obdukciju?
VREĆO
Ne.

GLAMOČAK
Da li se radi
VREĆO
..obdukciju ja nisam izdao naredbu, nisam ni za prvu, dežurni tužilac izdao naredbu za prvu.

Dodatak 5: Vrećo: Kod Ilića sam radio godinama
VREĆO
Od 1. aprila  do 8-og, 01. aprila 2008.  godine do 01., 08. oktobra 2012. godine bio sam stručni saradnik u specijalnom tužilaštvu. Od 8. oktobra  do 20-og, od 08. oktobra 2012. do 20. aprila 2015. bio sam tužilački istražilac u odjeljenju za  istrage i bezbjednost  i od 15. oktobra pa do prestanka rada spcijalnog  tužilaštva ja sam bio specijalni tužilac.

GLAMOČAK
Specijalni tužilac. Dobro, hvala vam, nemam više pitanja predsjedniče.