piše: Slobodan Vasković
1.
Milorad Dodik je, može se zaključiti iz njegovih riječi, provalio u sef u kojem se drži ANP (“Plan reformi BiH”) i dostavio ga, kako tvrdi, liderima opozicije.
Nejasno je zašto ga šalje opoziciji, kada ga je mogao Predočiti svima u Narodnoj skupštini?!
2.
Lideri opozicije, Mirko Šarović i Branislav Borenović, tvrde da im Dodik nije dostavio nikakav dokument, što još uvijek ne znači da Dodik nije provalio u narečeni sef; Možda da se ponovo upozna šta je zaista potpisao?!
3.
“Provalnik” Dodik nije stao sa provalama o “dostavljanju” dokumenta, već je najavio da će ga “predočiti i Narodnoj skupštini RS, prije nego što bude upućen u NATO”!
4.
Ova njegova tvrdnja nije više provalničko, već vremensko, a i klimatsko pitanje.
Kada će ANP “predočiti NSRS” kada dokument putuje u Brisel dan nakon imenovanja Savjeta ministara BiH?!
5.
"Predsjedništvo Bosne i Hercegovine je na vanrednoj sjednici, održanoj danas u Sarajevu, donijelo odluku o imenovanju Zorana Tegeltije za predsjedavajućeg Savjeta ministara Bosne i Hercegovine.
Na istoj sjednici Predsjedništvo BiH je donijelo odluku da će u NATO sjedište u Briselu dostaviti dokument Program reformi Bosne i Hercegovine, u roku od jednog dana nakon što Predstavnički dom Parlamentarne skupštine BiH potvrdi imenovanje predsjedavajućeg i ministara Savjeta ministara BiH”, navedeno je na službenoj stranici Predsjedništva BiH, 19.11., nakon zasjedanja tog tijela.
6.
Kada se sagleda odluka Predsjedništva, čiji je Dodik član i njegovo obećanje da će “predočiti NSRS dokument”, može se zaključiti da bi sjednica parlamenta RS mogla biti održana između imenovanja Savjeta ministara i prijema ANP-a u Briselu, što, vremenski, može biti i nekoliko sati, pa je sasvim realno postaviti pitanje kako u tih nekoliko sati može biti sazvana i održana sjednica parlamenta?!
7.
To je vremenska odrednica; Klimatska je da se, kako se čini, Dodik zaledio nakon razgovora sa Petrom Ivancovom, ambasadorom Rusije u BiH, 28.11..
Prije tog sastanka, Ivancov je izjavio: “Koliko sam shvatio da je pitanje ANP-a i pitanje MAP-a trenutno su skinuti sa političkog dnevnog reda BiH. I ovo je dozvolilo da bude deblokirano formiranje Savjeta ministara. Taj dokument usaglašavali su članovi Predsjedništva BiH i predstavnici zemalja Kvinte".
Nakon sastanka Dodika i Ivancova izdato je šturo, sterilno saopštenje.
8.
Koliko se može, nakon svega shvatiti, čini se da Ivancov nije bio uopšte nježan prema Dodiku; Dapače.
I da je to Dodik baš Shvatio, jer je samo dan nakon sastanka zagušio javnost nizom nebuloznih izjava.
9.
Treba znati da Ivancov nije imao pojma 19.11. da Dodik potpisuje ANP, ali je veoma čudno da i njemu Dodik nije “dostavio” dokument, kao što je, kako tvrdi, “dostavio” opoziciji.
10.
Vratimo se Predočavanju koje baš Iiči na Očajavanje Dodika: Kada bi Dodik uspio u svojoj namjeri i “predočio dokument NSRS”, to ne mijenja na stvari - ANP je usvojen i ide u Brisel. Bilo kakva odluka NSRS ne može to spriječiti, jer je Dodik propustio šansu da zatraži veto; To može učiniti u roku od 72 časa nakon donošenja dokumenta u Predsjedništvu BiH.
Od njegovog potpisa prošlo je već deset dana. Ali mu to ni najmanje ne smeta da dalje očajno manipuliše i, kako se čini, ima namjeru da pokuša da održi neku sjednicu Skupštine koja će ga podržati i iza čije “odluke” će se sakriti; Iako bi ta odluka bila donesena nakon dvostrukog postfestum - nakon što je ANP potpisan, bez mogućnosti povlačenja pristanka i nakon što ANP bude već u sjedištu Alijanse!
Kakvu god, u zamišljenoj situaciji, odluku donijela Skupština, nakon “predočavanja”, ona ne bi značila ništa! Kao što ni Dodikova izjava o “predočavanju” ne znači ništa. Nula!
Da je Dodik imao namjeru da bilo šta predočava NSRS učinio bi to prije potpisivanja dokumenta, 19.11..
11.
Već sam pojašnjavao, ali nije mi mrsko podsjetiti da je Dodik imao priliku ukinuti ANP i spriječiti put BiH u NATO, kroz MAP, koji je aktiviran 05.12.2018. godine.
Dodik je, dok je bio predsjedavajući Predsjedništva BiH, mogao sazvati vanrednu sjednicu, staviti na dnevni red ANP (Šefik Džaferović i Željko Komšić to nisu mogli preglasavanjem skinuti sa dnevnog reda, jer se na vanrednim sjednicama ne glasa o dnevnom redu, već ga utvrđuje predsjedavajući) i biti preglasan. Nakon toga mogao je zatražiti sjednicu parlamenta RS, koja bi potvrdila njegov veto i završiti sa ANP-om, ali to on nije učinio.
Nije ni pokušao, premda je osam mjeseci bio na čelu Predsjedništva BiH.
Ta činjenica dovoljno govori sama za sebe, ali i o Dodikovoj političkoj “hrabrosti”!
12.
Dodik je izbjegao da skine ANP sa svih dnevnih redova za dugi niz godina, pa je nejasno zbog čega se toliko opire činjenici da je potpisao ANP, 19.11. o.g.?!
Nanosi mu, kako se čini, veliku političku štetu, koju nikako da ublaži!
13.
Burleskne su njegove izjave da “nije donesena nikakva odluka u vezi sa putem BiH ka NATO-u, koji je zaustavljen”, iako sa svih strana Svijeta stižu čestitke za deblokadu puta BiH u NATO, kao i za deblokadu formiranja Savjeta ministara.
Ne bi bilo loše da i njih, čestitke, Dodik “predoči” Narodnoj skupštini!
14.
Sada malo o riječi “prejudiciranje” koja je Dodiku postala omiljena kao Željki Cvijanović riječ “faktički”.
“Navedeno je da se ne prejudicira članstvo, a ako se ne prejudicira članstvo onda se ne prejudicira ni put ka članstvu. Ne prejudicirati znači ostaviti sa strane, što znači da taj put stoji”, rekao je Dodik novinarima u Banjaluci. Prema njegovim riječima, to govori da nikakva odluka u vezi sa članstvom nije donesena i da su se prethodnih dana mogli čuti stavovi ljudi iz NATO struktura da takvu odluku mora da donese svaka zemlja koja želi da postane članica ovog vojnog saveza. (Blic)
15.
Nije tačno da “taj put stoji”, jer slanje ANP-a (“Programa reformi BiH”) jeste put/ovanje ka NATO (MAP je aktiviran) i nema tu nikakvog stajanja; Posebno ne ostavljanja sa strane, jer je dokument usaglašavan sa nadležnima iz sjedišta Alijanse u Briselu.
Mogao bi i o tome Dodik ponešto reći, a ne samo “prejudicirati”.
16.
Tačno je da se ne prejudicira članstvo, ali to je prastara, opštepoznata, činjenica, jer svaka zemlja koja želi u NATO samostalno donosi odluku o tome.
Međutim, o članstvu, kako je navedeno u dokumentu, što je i Dodik potvrdio, odlučuju Predsjedništvo BiH i Predstavnički dom BiH.
To znači da, primjera radi, NATO, odmah po prijemu dokumenta može pozvati BiH u članstvo, a Dodik biti preglasan u Predsjedništvu.
Kako nisu uključeni niži nivoi vlasti u odlučivanje, to znači da nema pravo veta.
Da ne prejudiciram, možda Dodik u opisanoj situaciji i ne bi glasao protiv!