|
Jedan
od najbesmislenijih projekata vlasti u ovoj godini je početak izgradnje puta
između Podgradaca i Mrakovice.
Prema
riječima stručnjaka iz ove oblasti, cijeli projekat je bacanje para, a taj
regionalni put neće donijeti nikakav napredak tom kraju. Priče o njegovom
privrednom, turističkom i društvenom značaju su politička demagogija i ništa
više.
“Tim
putem, kada bude izgrađen, neće dnevno, u prosjeku, proći više od tri
automobile”, tvrde moji sagovornici.
Izgradnja
tog puta jedan je od predizbornih aduta vladajućeg SNSD-a, kojim bi im, kako
smatraju, trebao da pomogne u osvajanju najvećeg broja glasova u toj regiji.
Drugi
aspekt ništa manje nije značajan - izvlačenje miliona maraka preko “dodatnih i nepredviđenih
radova” za predizbornu kampanju, koja slijedi iduće godine.
Put
od Podgradaca do Mrakovice je dužine 19,87 kilometara, (širina saobraćajne
trake je 5,5m + 1m bankine), investitor je JP “Putevi RS”, a izvođač radova
“Niskogradnja” iz Laktaša, firma Ljube Ćubića.
Predviđeno
je da se put izgradi za tri godine (izvođenje radova je počelo 10.08.2013.), a
cijena bi, kako je ugovoreno, trebala da iznosi 25 miliona maraka.
Međutim,
već sada odgovorni za izgradnju ovog puta tvrde da cijena izgradnje neće biti
ispod 40 miliona konvertibilnih maraka.
Uobičajeno,
u izgradnju puta ušlo se bez temeljne pripreme i potrebnih istraživanja, čime
je potpuno prenebregnuta činjenica da je tlo na kojem se put gradi izuzetno
nestabilno i stalno se urušava.
“Sve
što po danu izgradimo, voda noću odnese. Ako nije voda, onda odroni. Projekat
je potpuna katastrofa. Kosine su tolike da će usred ljeta trebati snažan džip
da bi se moglo proći tim putem”, potvrdili su mi upućeni, angažovani na
gradilištu.
Stručnjaci
tvrde da je nestabilno tlo “idealno za investitore i izvođača”.
“Nepredviđeni
radovi odnijeće milione, od kojih će najveći broj završiti u predizbornoj
kampanji SNSD-a”, tvrde moji izvori.
Već
sada je jasno da je cijeli ovaj projekat i otpočet samo da bi se izvukle pare
za izbore.
Činjenica
da se, pet mjeseci nakon početka radova na putu, već tvrdi da će njihova cijena
biti za čak 15 miliona veća od potpisane, jasno ukazuje da je i ovaj projekat
još jedna mašina za pranje novca. Vjerovali ili ne, ali Ćubićeve mašine,
zvanično, na izgradnji ovog puta, dnevno troše nevjerovatnih osam hiljada
litara nafte.
Interesantno
je da su Milorad Dodik i Nedeljko Knežević, direktor JP “Putevi”, u istom danu
na istom mjestu (Podgradci, 06.07.2013.) iznijeli potpuno različite podatke o
izgradnji puta Podgradci-Mrakovica.
Dodik
je tada rekao da će “dionica duga 24 kilometra koštati 25 miliona maraka”, dok
je Knežević saopštio da će “dionica duga 22 kilometra koštati 23 miliona KM”.
Pola
godine nakon toga imamo situaciju da dionica koja je duga 19,87 kilometara
košta 40 miliona KM.