Pripadnici SIPA uhapsili su, u okviru akcije kodnog naziva Gibraltar, Nevena Kulenovića, vlasnika brojnih medijskih agencija, Darka Aleksića, jednog od čelnih ljudi Alternativne televizije, te još niz drugih osoba, zbog sumnji za organizovani kriminal i finansijske malverzacije.
O svemu ovome pisao sam još prije tri godine i u periodu 2011./2012. objavio niz tekstova o teškim prevarama, kriminalu i korupciji. I bio, po običaju satanizovan. Posjećam vas na serijal koji sam objavio o ovoj grupaciji i njihovim mafijaškim poslovima.
“Mreža plus” u mreži: Interpol i SIPA istražuju gledanost TV kuća (24.11.2011.)
Piše: Slobodan Vasković
O svemu ovome pisao sam još prije tri godine i u periodu 2011./2012. objavio niz tekstova o teškim prevarama, kriminalu i korupciji. I bio, po običaju satanizovan. Posjećam vas na serijal koji sam objavio o ovoj grupaciji i njihovim mafijaškim poslovima.
“Mreža plus” u mreži: Interpol i SIPA istražuju gledanost TV kuća (24.11.2011.)
Piše: Slobodan Vasković
Posljednjih mjeseci vodi se u medijima veoma žučna polemika oko gledanosti TV kuća i uloge Mareco Index Bosnia (MIB), jedine ovlaštene agencije za mjerenje gledanosti TV programa u Bosni i Hercegovini. Priča uopšte nije bezazlena, jer se radi o desetinama miliona maraka teškog marketinškog kolača, koji se među TV kućama dijeli po principu “koliko piplmetar - procenata toliko i para”. Upravo zbog toga, sve su češće otvorene optužbe na račun Mareco Index Bosnia, u kojima se, bez ostatka, ova firma optužuje za nelegalne/kriminalne radnje i favorizovanje određenih TV stanica. Jednostavnije rečeno, MIB se optužuje da lažira procente gledanosti i na taj način usmjerava ogromne količine novca ka svojim TV favoritima, od čega, naravno, imaju koristi i vlasnici MIB-a, kao i vlasnici tih medija.
Tvrdi se da su u milionske prevare potpuno involvirane i određene marketinške agencije, a cijela shema (pojednostavljeno) djeluje na sljedeći način: MIB lažira rezultate određenih TV kuća, dajući im znatno veći udio u gledanosti, nego što ga imaju; na osnovu tih lažiranih izvještaja agencije svoje klijente i njihove milione za marketing usmjeravaju u te kuće; da bi se, na kraju te prevarantske balade, povlaštene stanice (ili njihovi “snabdjevači” programa) “zahvalile” agencijama i MIB-u velikim (nelegalnim) novčanim sredstvima. Vukovi su siti, a ovce, prividno, na broju, jer su na ovaj način prevareni svi zainteresovani: i gledaoci i oglašivači, kao i druge TV kuće, kojima je uskraćena zarada, jer su im svjesno smanjeni procenti gledanosti.
Akceleraciju cijeloj ovoj priči dao je slovenački Interpol, koji je (kako su to početkom godine objavili mediji u BiH) od Federalne uprave policije zatražio istragu o krivičnom djelu pranja novca, u visini od 1.947.192 eura. Kao akteri ovog nedjela navode se firme “SV-RSA”, “Mreža plus”, “Pink BiH Company”, “Ujedinjeni mediji” i “UFA Media”, te Neven Kulenović, Darko Aleksić, Anis Kadrić i drugi. Isti mediji naveli su da je Interpol pokrenuo akciju nakon jednogodišnje istrage. U središtu istrage je, osim navedenih, i Stipe Prlić čelnik Eroneta. Nakon napisa u medijima, u cijelu priču uključila se i SIPA, Odjel za borbu protiv organizovanog kriminala i korupcije.
Bitno je naglasiti da je Neven Kulenović vlasnik/suvlasnik marketinških agencija “SV-RSA” i “Ujedinjeni mediji”, dok je Darko Aleksić, nekadašnji snimatelj na banjalučkoj Alternativnoj televiziji, suosnivač i direktor firme “Mreža plus”, koja se sve češće dovodi u vezu sa milionskim prevarama. “Mreža plus”, društvo za medijsko poslovanje i distribuciju programa osnovana je 2001. godine (dokumenti u našem posjedu), a njeni suosnivači sem Darka Aleksića (ispred ATV-a), su bili Elvir Švrakić (direktor TV Hajat), Alija Behram (vlasnik RTV Mostar), Semir Salihović (direktor TV Tuzla), te Ante Krišto, čelnik TV “Oskar C” iz Mostara. Prema dokumentima, osnivački ulog “Mreže plus” je 10.000 KM, a svaki od suosnivača uložio je po 2000 maraka. Cijeli ovaj projekat osmislili su, prema tvrdnjama Darka Aleksića, on i Nataša Tešanović, direktor ATV i član UO “Mreža plus”. Društvo je od početka imalo snažnu podršku međunarodne zajednice i njenih donatora.
Prema pouzdanim procjenama, preko računa “Mreže plus” u proteklih gotovo deset godina (društvo je zaledilo rad početkom ove godine) prešlo je cca 30 miliona KM. Isti izvori tvrde da je 10-12 miliona maraka završilo u privatnim džepovima. Kao glavne aktere nelegalnosti i nezakonitosti navode Darka Aleksića, koji je bio direktor “Mreže plus”, Nevena Kulenovića, Natašu Tešanović i Elvira Švrakića, osnivača paravojne jedinice “Zelene beretke”. Bitno je naglasiti da je “Mreža plus” zaledila svoje poslovanje onog trenutka kada su Behram, Salihović i Krišto zatražili reviziju poslovanja društva. Takođe je bitno istaći da je SIPA izuzela svu dokumentaciju firme, kao i izjave od jednog broja zainteresovanih, ali i onih koji se sumnjiče za nelegalnosti.
Međutim, najveće žrtve mahinacija sprovedenih preko “Mreže plus” nisu RTV Mostar, TV Tuzla i TV Oskar C, već Alternativna televizija. “Mreža plus” suvereno je gospodarila sa 80 posto programa ove kuće i to u vremenu od 09-24 časova (tačnije sa 12 sati programa). Oni jesu punili to vrijeme kupljenim programima, ali su imali na raspolaganju gotovo 90 posto učešća u marketinškim minutama. Suštinski, “Mreža plus” je prodavala marketinško vrijeme ATV-a za program koji im je davala. ATV nije imala nikakav uvid u poslovanje “Mreže plus”, već su prihvatali “bačeno im”. ATV nije imala uvid, ali jeste Tešanovićeva, koja je kao direktor ATV i član UO “Mreža plus” jedina sve znala (i zna) o tokovima novca obje firme.
Ugovor, potpisan 22.01.2009. godine (vidi dokumente), između “Ujedinjenih medija”, čiji je direktor Neven Kulenović, sa jedne i “Mreže plus”, ATV-a i Hajata (potpisnici Darko Aleksić, Nataša Tešanović, Elvir Švrakić), sa druge strane, sve je samo ne u skladu sa “dobrim poslovnim običajima”. Ugovor je vrijedan 5 miliona i jednu Konvertibilnu marku, a cijena marketing usluga “ustanovljava se na osnovu gledanosti Mreže plus prema Mareco Index Bosnia (MIB) TV Measurement (piplmetri), za ciljnu skupinu AI 4+”.
Vrlo je bitno uočiti da su među potpisnicima, osim Mreže plus, ATV i Hajat, koje su članice Mreže plus, ali da nema ostalih TV stanica koje su osnovale to društvo. To znači da su te tri kuće izbačene iz igre i ostale su bez para u ovom poslu, premda su suosnivači društva.
Iz Ugovora se dalje može zaključiti da “Ujedinjeni mediji” avansno isplaćuju “Mreži plus” - “230.000 KM u toku mjeseca za tekući mjesec”. To znači da im je za godinu isplatila 2.760.000 KM. Postavlja se pitanje gdje je ostatak od 2.240.000 KM i da li je taj novac Kulenovićeva agencija zadržala za sebe?! I da li je “počišćen” preko fiktivnih firmi, kao i u slučajevima (u kojima su involvirani Aleksić i Kulenović) koje istražuju Interpol i SIPA. Naravno, postavlja se pitanje i koliko je “Mreža plus” od tog novca prebacila ATV-u? Prema informacijama kojima raspolažemo nije prebacila ništa, a usluge su izvršene. Uz sve to, ne postoji nikakav ugovor iz te 2009. godine između ATV-a i “Mreže plus”, koji bi se naslonio na ugovor između “Mreže plus” i “Ujedinjenih medija”, a koji bi, između ostalog, regulisao način realizacije marketinških usluga i njegovog plaćanja ATV-u sa računa “Mreže plus”. Istina, između ova dva subjekta postoji Ugovor još tamo iz 2002. godine, potpuno uopšten, koji se, svakako, nije mogao, niti može, odnositi na ovaj iz 2009. godine. Bitno je istaći da “Mreža plus” i ATV nikada nisu, (narodski rečeno), sravnili račune, odnosno cijelu deceniju ATV je krava muzara, koju “Mreža plus” muze do iznemoglosti. (O čemu uposleni na ATV-u pojma nemaju, a boje se da pitaju, “jer leti glava”.)
Član 6. Ugovora (vidi dokumente) vrijedan je dokaz da je ovdje sve burleska: njime se precizira da će “Mreža plus” Kulenovićevoj agenciji “Ujedinjeni mediji” platiti pola miliona KM, načini li bilo kakav potez, koji nije “pokriven” dokumentom i koji se može okarakterisati kao nerealizacija ugovora. Istovremeno, Kulenovićeva agencija neće platiti ni marke penala, ako ne obezbijedi marketinških usluga u vrijednosti svih pet miliona maraka. Ovo nije odredba ugovora, već svojevrsni poslovni cinizam, koji svjedoči da u poslovanju “Mreže plus” i Kulenovićih agencija ima svega, sem zakonitosti. (nastaviće se)
vezani tekstovi: