среда, 3. фебруар 2016.

Insajderski izvještaj iz SDS-a: Depresija, Nezadovoljstvo, Ćutanje i Amaterizam

piše: Slobodan Vasković

Sve je veće nezadovoljstvo unutar SDS-a radom Mladena Bosića i njegovih najbližih saradnika, tvrde moji izvori iz te stranke.

To nezadovoljstvo je prisutno na terenu, u opštinskim odborima, ali i u samom vrhu stranke, gdje se sve češće mogu čuti kritike na račun Bosićevog rada. 
“Svjesni smo da nam rejting pada, da se ova priča o izdajnicima primila u narodu, ali smo svjesni i da stranka nije adekvatno odgovorila na tu platformu Režima”, tvrde moji izvori.

Prema njihovim riječima, ubijeđeni su da će ovakav politički ambijent donijeti loše rezultate na lokalnim izborima “ukoliko do oktobra ostane stanje stvari kakvo je sada i ukoliko Dodik nađe pare da premosti finansijske probleme”.

Dodatnu prepreku vide u činjenici da su lokalni izbori “na pragu”, ali da pripreme za njih u SDS-u nisu ni počele. 

Na moju konstataciju da stranke iz vlasti računaju na čak novih dvadeset načelničkih mjesta nakon lokalnih izbora, izvori iz SDS-a tvrde da to uopšte nije nerealno “ukoliko se ovakav trend nastavi”.

“Očekujemo da će biti razrješenja brojnih afera, što bi trebalo SDS-u ići u korist”, tvrde moji sagovornici, ali sami konstatuju da to nije dovoljno i da im stranka izgleda neprepoznatljivo, bezvoljno i tromo. Podvlače da ne smiju “ni pomisliti šta će se desiti ukoliko ne bude razrješenja afera”.

Ističu da su prečeste situacije u kojima SDS uopšte ne reaguje, “kao da ne postoji”, ali i da su one u kojima to čine iznuđene “novinarskim pitanjima, a ne našom inicijativom”.

Moji izvori dodaju da je to ključni nedostatak SDS-a i da za to najveću odgovrnost snosi vrh stranke, “Bosić posebno, jer sve to zna, ali ne čini ništa da stvari promijeni”.
“SDS postoji samo kada parlament zasjeda. Kada nema zasjedanja, nema ni SDS-a, osim u ponekoj fusnoti”, rezignirano konstatuju.

Bosiću se posebno zamjera što je dozvolio da se oslabi i rasturi GO SDS Banjaluka i što to nije spriječio, iako je znao šta se priprema. 
“On je i dalje pasivan po tom pitanju, ali i brojnim drugim gdje je golim okom vidljivo da brojni opštinski odbori slabe, a ništa se ne čini da se osipanje zaustavi”, tvrde moji insajderi iz vrha SDS-a.

Uz to, ističu, Bosić ne dijeli nikakve informacije sa članovima Predsjedništva. “Ili je neinformisan ili nas jednostavno drži u neznanju, kako bi sebi dao na značaju”, kažu oni.

Dodaju da je poslednja sjednica Predsjedništva SDS-a bila krajnje konfuzna i završila bez ikakvih konkretnih zaključaka.
“Sam Bosić je bio konfuzan, djelovao je dezorjentisano, a nismo uspjeli shvatiti šta je uopšte htio da kaže o političkoj situaciji, jer je govorio neodređeno i pomalo panično. Niko ništa nije razumio, sem da se, kako je rekao, brod ljulja. Ali nije rekao ni riječi o tome kako ljuljanje zaustaviti”, tvrde moji sagovornici i kažu da im je potpuno nepoznato ko Bosića informiše o dešavanjima u BiH/RS.

Na moje pitanje da li se Bosić, možda, uplašio od posledica nadolazećih događaja, insajderi iz SDS-a nisu mogli precizno dogovoriti.
“Bosić je vrlo zatvoren čovjek. Nije lako dokučiti šta misli i namjerava. Nažalost, i stranka nam sve više liči na njega, a njegovi najbliži saradnici teško to zloupotrebljavaju. Bojimo se da je on u dobroj mjeri izgubio liderstvo”, kažu moji izvori.

Dodaju da “nemaju pojma” šta bi učinili kada bi im vlast sada pala u krilo. 

Na moje pitanje da li to znači da nisu spremni za preuzimanje vlasti u RS, odgovaraju da o tome nisu “nikada ni razgovarali”, a kamoli se za to pripremili.

Prema njihovim riječima, takvo stanje stvari rezultovalo je opštom depresijom unutar stranke, ali i povećanjem rejtinga Mirka Šarovića, čiji ljudi u SDS-u uveliko rade na njegovom jačanju. “Šarović se izmirio sa brojnim unutarstranačkim suparnicima i to je jedini kvalitet koji smo imali u poslednje vrijeme”, kažu oni.

Još su dodali da je “sramno” koliko su amaterski upali u “zamku Suvara”. Na moje pitanje da li su vodili raspravu o tome odgovorili su odrečno. 

“Mi nikada ne raspravljamo ni o čemu. Kao dogovaramo se, pa zaključimo šta treba učiniti, pa ne učinimo, a onda zaključimo da nismo učinili. Pa opet zaključimo da treba da učinimo to što nismo učinili, a već smo isto ranije zaključili. Baš neveselo”, zaključiše moji sagovornici.