уторак, 19. март 2019.

EKSKLUZIVNA ISPOVIJEST BIVŠEG SARADNIKA SOA (VIDEO): Tražili su od mene da prebacim oružje iz Doboja u mesdžid Stranjane

Pišu: A. Avdić/A. Omerović
Pripadnik selefijskog pokreta H.Č. iz Zenice skoro četiri mjeseca sarađivao sa hrvatskim obavještajcima. Prilikom vrbovanja prijetili mu zabranom ulaska u Hrvatsku. Za dobro izvedenu akciju prebacivanja naoružanja, obećavali mu posao u Hrvatskoj za njega i njegovu porodicu. SOA preko hrvatskog tjednika Nacional priznala kontakte sa ovim svjedokom.


Jutro. Slušaj me. Najbolje bi bilo da sada ne pričamo s obzirom da si u društvu. Sljedeći tjedan ćeš jedan dan doći do Krapine ili gdje već, pa ćemo pričati. Platit ću ti trošak benzina i ok“, pisalo je u porukama koje je krajem marta prošle godine Zeničaninu H. Č. poslao Davor mehaničar. 

No, iza imena „Davor mehaničar“ skrivao se službenik hrvatske obavještajne službe SOA. On je bio zadužen da drži na vezi zeničkog selefiju H.Č.
„Bio sam saradnik SOA-e od januara do maja“, počinje svoju ispovijest za Žurnal H.Č., tada zavarivač na privremenom radu u Sloveniji. 
DVA IZBORA
Za slovenačke vlasti nije bio sporan. Uredno je dobio vizu, radnu dozvolu, posao. Nije bio opasnost po nacionalnu sigurnost ove članice Evropske unije. Ali njegovi problemi su u Hrvatskoj. Prvo maltretiranje na granici, pa onda i izdvajanje u kasnim noćnim satima. Jednom je, tako, u januaru 2018. godine putovao sam. 
„Na granici su me zaustavili i odveli me u sobu za ispitivanje. Kazali su mi da imaju sve o meni, da sam prijetnja za nacionalnu sigurnost (Hrvatske). Rekli su mi da imam dva izbora. Prvi je bio da potpišem papir i da radim za njih. Drugi je bio – stavit ćeme u zatvor“, prisjeća se H.Č.
Pristao je na saradnju i potpisao „ dobrovoljnu pristupnicu“. Službenik SOA-e, koji mu se predstavio kao Davor, dao mu je i broj telefona (00385923653256). Memorisao ga je kao „Davor mehaničar“. I saradnja je započela. Svaki put, kada bi se H.Č. pokolebao, Davor mu je prijetio da bi njegova porodica mogla imati problema. Evo jedne prepiske.


H.Č: „Gnjave me činjenice“
Davor SOA: „Koje“?
H.Č.: „Pa,to što radim. Radim ono što ne volim. Odnosno, ono što je suprotno mojim principima“
Davor SOA: „Šta točno?“
H.Č.: „Pa, ovo. Špijunaža, praćenje i tako to“
Davor SOA: „O čemu ti pričaš“
H.Č. „Planovi mi se  okrenuli za 360 stepeni“
Davor SOA: „Radiš ono što si radio i prije. Koji planovi?
H.Č. „Moji životni. Normalan život i tako te stvari“
Davor SOA: „To je uvijek tako. Planovi i stvarni događaji su uvijek u disbalansu. Je li problem na poslu ili?
H.Č.: „Problem je to što meni iz glave ne izlazi to da radim za vas“
Davor SOA: „Radiš za sebe“
H.Č. :„Šta god u glavi planiram, čini mi se neostvarivo“
Davor SOA: „I svoju budućnost“
H.Č.: „Ne radim za sebe“
Davor SOA : „Radiš. Pogotovo za svoju familiju“
TUŠI ME SVE OVO
U strahu da bi njegovi roditelji mogli imati problema prilikom prolaska kroz Hrvatsku, H.Č. je nastavio saradnju. Ali svoju špijunažu sveo je na minimum. Čak je i ljude koje je morao pratiti, obavještavao da su mete. A Davor je samo izdavao naredbe. Tražio je od njega da napravi jedan lažni profil, na kojem će pisati hvalospjeve na račun ISIL-a i ostalih terorističkih organizacija. Tako je nastao profil „Usudu L Harb“.
„Je li se možeš ubaciti u viber grupe s braćom, koji slijede ovu priču“, postavljao je Davor nove zadatke.
„Ne mogu. Jer nemam brojeve od ljudi koji su u tim pričama. Iskreno, tuši me sve ovo“, odgovorio je H.Č.
Kako bi mogao obavljati određene zadatke, Davor je H.Č. jednom dao i novac, slao ga je po mesdžidima u BiH, naređivao s kojim osobama na Facebooku da kontaktira. A onda, u aprilu, pred prvomajske praznike pozvao ga je na sastanak u Krapinu.
„Od mene je tražio da prenesem iz Doboja ruksak oružja, da li je to eksploziv, oružje, nisam bio siguran. To sam trebao da uzmem u Doboju, a da to negdje ostavim kod mesdžida u Stranjanima. Ja gore nikad nisam ni bio. Oni bi to javili policiji u Bosni, koja bi našla to oružje gore. Kao, akcija bi se izvela da selefije imaju oružje“, tvrdi H.Č. u razgovoru za Žurnal.
Za dobro izvedenu akciju, hrvatski su obavještajci obećali H.Č. zaštitu od krivičnog gonjenja i prebacivanje u Hrvatsku njega i njegove porodice. No, on zadatak nije obavio. Nije želio, tvrdi, da podmeće bilo kome. Pokupio je stvari u Sloveniji i vratio se u BiH. Više nikad nije kročio na teritoriju Hrvatske. Danas posjeduje brojne dokaze o svojim kontaktima sa SOA-om
„A spreman sam ići i na poligraf“, ističe H.Č..
O svemu je obavijestio bh. sigurnosne agencije. A one hrvatske, ako je suditi po navodima tjednika Nacional, ne spore da su imali kontakte sa H.Č., čovjekom od kojeg su, kako on svjedoči, tražili prebacivanje oružja ili eksploziva iz Doboja u jedan mesdžid kod Zenice. 
Pogledajte video razgovora novinara Žurnala sa bivšim saradnikom SOA-e. 

(zurnal.info)