понедељак, 23. јануар 2012.

Ko je usmrtio Nikolu Đurovića?!


Piše: Slobodan Vasković

Nikola Đurović, sin jedinac Darka Đurovića, teško je povrijeđen 21.08.2011. godine ujutro u 00.35 časova na magistralnom putu M16 (brza cesta Banjaluka-Klašnice), na raskrsnici za Rakovačke bare. Povrede su bile fatalne i preminuo je tri dana kasnije. Pokojni Đurović vozio je „fiat tipo“, imao je zeleno svjetlo kada je ušao u raskrsnicu, a u njega je snažno udario Audi A4, brzinom od preko 150 kilometara na sat. Audi je ušao u raskrsnicu kroz crveno svjetlo. Tom prilikom teže je povrijeđen i pješak Boris Klečina. Audi je udario i u vozilo „Škoda fabia“, u kojem su se nalazila tri putnika (muškarac i dvije djevojke), koji su zadobili lakše povrede. Audi je, prema sopstvenom priznanju, vozio Nenad Radinković, a DNK analiza, urađena nedavno, potvrdila je da je krv nađena na vazdušnom jastuku, pragu Audija te kontrolnoj tabli Radinkovićeva. U audiju je sem Radinkovića, prema zvaničnom zapisniku, bio još maloljetni J.S.. Audi je vlasništvo „Asa rent doo“ iz Sarajeva.

Kada se dostupne činjenice ovako poredaju, slučaj teške saobraćajne nesreće djeluje jasan i već riješen. Međutim, mnogo je detalja, veoma bitnih, koji porodicu poginulog Đurovića navode na tešku sumnju da se tragični događaji nisu odigrali prema utvrđenom činjeničnom stanju, već da je cijela istraga lažirana, te da se krije stvarni vozač audija, koji je, de fakto, ubio Đurovića. Taj vozač je možda neko od visokih funkcionera RS, ili, pak, neko od članova porodice nekog od visokih zvaničnika ovog entiteta.

DNK
Uzorak DNK iz audija izuzet je tek 20.12.2011. godine, odnosno 4 mjeseca nakon nesreće. Vozilo do tog trenutka nije bilo obezbijeđeno, odnosno nije se nalazilo na parkingu neke nadležne institucije, već je putovalo na relaciji Banjaluka-Sarajevo-Banjaluka. Preciznije, audi su 03.09.2011. godine na parkingu AMS RS preuzela dva lica i odvezli ga u Sarajevo. Tamo se nalazilo do 26.10.2011. godine, kada je havarisano vozilo prodano, nakon čega je ponovo prevezeno u Banjaluku. Moguće je, znači, bilo kontaminirati dokaze i vještacima podastrti sasvim druge tragove krvi, od onih koji su zaista bili na vozilu.
Takve sumnje pojačavaju sljedeće činjenice: očevici sa mjesta nesreće i iz Hitne pomoći, gdje je Radinković dovežen eksplicitno tvrde da na njegovoj odjeći nije bilo tragova krvi niti je on bio povrijeđen. Djeluje prosto nemoguće da na vazdušnim jastucima, kontrolnoj tabli i pragu krvi ima, a na njegovoj odjeći nema. Uz to, DNK nalaz kaže da nema nikakvih tragova maloljetnog suvozača u audiju. Postavlja se osnovano pitanje: da li su Radinković i S.J. preuzeli uloge vozača i suvozača, umjesto onih koji su stvarno upravljali vozilom? Da je možda o tome riječ, svjedoči i podatak jednog od očevidaca, koji je na mjesto nesreće stigao nakon desetak minuta. „Vidio sam dečka u plavoj košulji, koja je bila umrljana krvlju, starog između 20-25 godina. Kretao se oko audija minut do minut i po, nakon čega je nestao među obližnjim kućama“, kaže on.   
U Zapisniku sa mjesta nesreće navedeno je sljedeće: „Zatečen je trag crvene boje koji asocira na krv i koji se nalazi na plavoj tkanini“. Radinković je bio u bijelom, tako da to sigurno nije on. Možda je suvozač, ali onda nije moguće da nema tragova njegove krvi. Ili je, pak, neko sasvim treći.

Djevojka
U policijskom zapisniku je navedeno da su u audiju bila dva lica, što je sigurno netačno. U tom vozilu bila je, prema svjedočenjima očevidaca, i Radinkovićeva djevojka J.B., koja je sa njim otišla i u Hitnu. Neki od učesnika nesreće sa njom su i razgovarali. Međutim, nje nema u policijskom zapisniku među učesnicima niti svjedocima nesreće. Zašto? Uz to, na sebi je imala zelenu haljinu. Čija je onda plava tkanina i ko je bio u plavoj košulji, umrljanoj od krvi?

Asa rent doo
Audi A4 je vlasništvo „Asa rent doo“. Prema dokumentima, koji su u našem posjedu, Radinković je vozilo iznajmio 27.07.2011. u pet časova ujutro, a vratio ga 20.08.2011. u 8 časova ujutro?! Prema ovom dokumentu, automobil nikako nije mogao učestvovati u nesreći ili ga, pak, nije mogao voziti Radinković. Dokument ima pečat. Još dva dokumenta potvrđuju navedene datume: račun za iznajmljeno vozilo, te list u kojem je navedeno da na autu nema oštećenja.
Međutim, kada je porodica ukazala na ovaj detalj (da je auto vraćen prije nesreće), pojavio se novi dokument u kojem je navedeno da je vozilo vraćeno 05.09.2011. godine. Na tom dokumentu nema pečata, a potpisao ga je navodno Radinković. On to nije mogao učiniti, jer se tada nalazio u Francuskoj, gdje je otišao par dana nakon nesreće. Takođe, ovaj datum se ne slaže ni sa datumom izuzimanja vozila sa parkinga AMS-a - on je, kako smo naveli, 03.09.2011. godine. Važno je navesti da je audi Radinkoviću iznajmio radnik „Ase“ Saša Babić, kao i da je upravo on te tragične noći došao do Rakovačkih bara i odvezao Radinkovića u Hitnu pomoć?!

Tablice
U policijskom zapisniku navedeno je da su tablice na audiju bile- A59-J-237. Interesantno je da na prednjoj tablici audija nema boje sa fiata, iako je udar bio frontalan. Još je interesantije da je zadnja tablica potpuno čista, premda je auto bio veoma prljav?! Dodatne sumnje da nešto nije u redu sa navedenim tablicama, pojačava saznanje da je audi koji je učestvovao u nesreći imao još jedne validne tablice: 990-J-881, koje su važile do 08.09.2011. godine. Nemoguće je da jedno te isto vozilo bude registrovano na dvoje različite table u istom vremenskom periodu, tako da je pitanje da li su tablice zamijenjene. Ako jesu, zašto? Uz sve to, iz saobraćajne dozvole audija uočljivo je da je auto čak tri puta preregistrovan u samo 14 dana, tokom aprila 2011., ali te datume ne prati datum osiguranja (koji je različit), niti se u vlasničkom listu navode imena vlasnika?! Da li su papiri „oprani“ retroaktivno i da li je neko od službenih vozila nakon nesreće postalo „rent a kar vozilo“, pitanja su koja se postavljaju sama od sebe?!