piše: Slobodan Vasković
Zlatko Lagumdžija izvršio je državni udar u Federaciji
BiH kako bi u ovaj entitet stiglo cca 11 milijardi maraka! Taj novac navodno bi
bio uložen u izgradnju autoputeva i elektroenergetskog sektora. Mali problem u
ovoj ogromnoj cifri jeste to što se ne zna porijeklo tog novca i što je firma,
preko koje bi taj novac trebalo da stigne, u njemačkim poslovnim krugovima
potpuno nepoznata. Stoga se može osnovano sumnjati da iza ove navodno astronomske
investicije stoji pokušaj pranja novca stečenog nelegalnim poslovima. Firma
preko koje je trebalo da se desi ova nevjerovatna transakcija zove se IFC &
GmbH, a zastupa je gospođa Nicole Von Kiwa, predsjednica IC & IFM GmbH.
Osoba za komunikaciju sa gospođom Kiwa u ime Vlade
Federacije BiH je, za nepovjerovati, (bivši/smijenjeni) zamjenik premijera
Desnica Radivojević, koji je, gle čuda, nedavno prešao iz SDA
u SDP. Radivojević je 14. juna njemačkog partnera obavijestio da će u sjedištu
njene firme pojaviti delegacija koju, između ostalog, čine premijer Nermin
Nikšić, Elvedin Grabovica, generalni direktor JP EP BiH, Ensad Karić, direktor
JP Autoceste BiH i drugi. Nikšić je medijima izjavio da vrlo malo zna o ovom
sastanku, što je zapanjujuće s obzirom na činjenicu o kako strašnoj i ogromnoj
cifri se radi.
Sumnje da se Vlada FBiH (njen SDP-ovski dio) spremala na
monstruozno pranje novca pojačava i činjenica da javnost uopšte nije
obaviještena o ovim kontaktima, te o potpisivanju Protokola/Memoranduma sa ovom
potpuno nepoznatom njemačkom firmom. Važno je naglasiti da je Vlada odluku o
davanju saglasnosti na prijedlog protokola o saradnji sa njemačkom firmom dala
još 4. juna ove godine, a da je Nermin Nikšić ovlašćen da potpiše taj protokol.
Sam protokol (memorandum) tretira ulaganja i realizaciju
projekta izgradnje i održavanja međunarodnog autoputa, kao i stavljanja u
funkciju njegovog infrastrukturnog projekta u FBiH. Investitori projekta su
Ministarstvo komunikacija i transporta BiH, u ime javnog preduzeća koja se bavi
cestama iz FBiH, te njemačka firma, a ukupna vrijednost projekta je dodikovskih
3,5 milijardi evra. Put bi se gradio od 2013. do 2023. godine. JP bi uložilo 25
posto od vrijednosti projekta, odnosno 875 miliona evra, dok bi firme iz Hamburga
IFC i IFM GmbH uložile 75 posto ili 2 milijarde i 625 miliona evra. Ostatak
novca (milijardu i 800 miliona evra) bio bi uložen u termoelektrane Tuzla i
Kakanj. EP BiH bi u termoelektrane uložila 450 miliona evra, a firma iz
Hamburga, za koju niko nije čuo, milijardu i 350 miliona evra.
Kada pogledate dokumente jasno vam je o kakvom
nelegalnom poslu je riječ i zbog čega se dešava strašna politička drama u FBiH.