среда, 27. јун 2012.

Investicija ili pranje milijardi maraka


piše: Slobodan Vasković
Zlatko Lagumdžija izvršio je državni udar u Federaciji BiH kako bi u ovaj entitet stiglo cca 11 milijardi maraka! Taj novac navodno bi bio uložen u izgradnju autoputeva i elektroenergetskog sektora. Mali problem u ovoj ogromnoj cifri jeste to što se ne zna porijeklo tog novca i što je firma, preko koje bi taj novac trebalo da stigne, u njemačkim poslovnim krugovima potpuno nepoznata. Stoga se može osnovano sumnjati da iza ove navodno astronomske investicije stoji pokušaj pranja novca stečenog nelegalnim poslovima. Firma preko koje je trebalo da se desi ova nevjerovatna transakcija zove se IFC & GmbH, a zastupa je gospođa Nicole Von Kiwa, predsjednica IC & IFM GmbH.

Osoba za komunikaciju sa gospođom Kiwa u ime Vlade Federacije BiH je, za nepovjerovati, (bivši/smijenjeni) zamjenik premijera Desnica Radivojević, koji je, gle čuda, nedavno prešao iz SDA u SDP. Radivojević je 14. juna njemačkog partnera obavijestio da će u sjedištu njene firme pojaviti delegacija koju, između ostalog, čine premijer Nermin Nikšić, Elvedin Grabovica, generalni direktor JP EP BiH, Ensad Karić, direktor JP Autoceste BiH i drugi. Nikšić je medijima izjavio da vrlo malo zna o ovom sastanku, što je zapanjujuće s obzirom na činjenicu o kako strašnoj i ogromnoj cifri se radi.

Sumnje da se Vlada FBiH (njen SDP-ovski dio) spremala na monstruozno pranje novca pojačava i činjenica da javnost uopšte nije obaviještena o ovim kontaktima, te o potpisivanju Protokola/Memoranduma sa ovom potpuno nepoznatom njemačkom firmom. Važno je naglasiti da je Vlada odluku o davanju saglasnosti na prijedlog protokola o saradnji sa njemačkom firmom dala još 4. juna ove godine, a da je Nermin Nikšić ovlašćen da potpiše taj protokol.

Sam protokol (memorandum) tretira ulaganja i realizaciju projekta izgradnje i održavanja međunarodnog autoputa, kao i stavljanja u funkciju njegovog infrastrukturnog projekta u FBiH. Investitori projekta su Ministarstvo komunikacija i transporta BiH, u ime javnog preduzeća koja se bavi cestama iz FBiH, te njemačka firma, a ukupna vrijednost projekta je dodikovskih 3,5 milijardi evra. Put bi se gradio od 2013. do 2023. godine. JP bi uložilo 25 posto od vrijednosti projekta, odnosno 875 miliona evra, dok bi firme iz Hamburga IFC i IFM GmbH uložile 75 posto ili 2 milijarde i 625 miliona evra. Ostatak novca (milijardu i 800 miliona evra) bio bi uložen u termoelektrane Tuzla i Kakanj. EP BiH bi u termoelektrane uložila 450 miliona evra, a firma iz Hamburga, za koju niko nije čuo, milijardu i 350 miliona evra.   

Kada pogledate dokumente jasno vam je o kakvom nelegalnom poslu je riječ i zbog čega se dešava strašna politička drama u FBiH.