piše: Slobodan Vasković
1.
Prošle godine, u ovo vrijeme, Hram Hrista Spasitelja u centru Banjaluke bio je zaključan, kako niko od Ljudi, koji su se okupljali u njegovom dvorištu, ne bi slučajno mogao da uđe u njega; Da se skloni ukoliko bude napadnut od Stranačke milicije Dragana Lukača.
2.
Među onima koji su se okupljali u dvorištu Hrama bilo je mnogo vjerujućih; Nije im to ni najmanje pomoglo, jer su vlasnici Hrama dali prednost Sirovoj Sili pred Bogom.
3.
Ljudi su se okupljali kako bi nastavili tražiti Istinu o ubicama Davida Dragičevića, mladića koji je likvidiran i čije ubice, zbog opstrukcija u Stranačkoj miliciji, uz sasluženje partijskog pravosuđa, nisu još uvijek otkrivene. Niti će dok je Unutrašnji okupator na vlasti.
4.
David Dragičević otet je 18.03.2018., potom mučen i ubijen, a njegovo tijelo pronađeno je 24.03.2018. na ušću Crkvene u Vrbas.
5.
Mirni protesti građana počeli su 26.03.2018., nakon pres konferencije pripadnika Stranačke milicije, na kojoj je javno pokušano prikrivanje ubistva i, što je još jezivije, demonizovana žrtva teškog zločina.
6.
Mirni protesti razbijeni su brutalnom silom Stranačke milicije, uz sasluženje batinaša dovedenih sa strane, 25. i 30.12.2018. godine.
7.
Jefrem, episkop banjalučki, nijednom se nije oglasio, iako je fizički satiran mahom narod kojem bi trebalo da služi.
8.
Irinej, patrijarh SPC-a, nijednom se nije oglasio, iako je fizički satiran mahom narod kojem bi trebalo da služi.
9.
Umjesto da se oglase, prije toga otvore Hramove za narod napadnut od Sirove Sile, oni su, u proteklih godinu dana, odlikovali one koji su komandovali satiranjem i one koji su im to naložili; Bili njihove značke na reveru.
10.
Za njih su otvorili i Hramove i “iskovali” odlikovanja - za Sirovu Silu, njene komandante, Unutrašnjeg okupatora; Za narod nije bilo mjesta.
11.
Jefrem i Irinej priklonili su se Unutrašnjem okupatoru, Sirovoj Sili; Bog može i da sačeka, a narod je dobar samo kada dariva. I kada ga je potrebno isturiti kao štit; Zaštititi ga niko neće, ako se sam ne zaštiti.
12.
Jefrem i Irinej su suodgovorni za egzodus koji traje i pustoši RS; Svojim nečinjenjem, licemjernim ćutanjem; Ne pitaju se ko će uopšte u Hramove dolaziti, kada gotovo svi odu, a ogromna većina traži način da to učini.
13.
Neki drugi episkopi, pripadnici iste Crkve kao i Jefrem i Irinej, stali su ispred jednog diktatorskog, samoživog, nasilnog Režima u neposrednom okruženju, pod egidom “Ne damo Hramove/Svetinje”! I ne treba da daju.
14.
Kako je moguće da episkopi iste Crkve, u isto vrijeme, Ne daju Hramove Režimu iz bliskog okruženja i stoje, rame uz rame, sa njegovom najvjernijom kopijom - brutalnim, nasilnim, diktatorskim, samoživim Režimom u Republici Srpskoj u Hramovima?!
15.
Nažalost, moguće je, jer episkopi su, primarno, zainteresovani za sebe, svoje dobro; Režim, ma koliko zao bio i ma koliko satirao sopstveni narod, za episkope je uvijek dobar i “Od Boga dat” dok daje njima, vladikama; Kada to prestane činiti i episkopi promijene “ploču”.
16.
Licemjerstvo je najveći grijeh, a Jefrem i Irinej su rijetko viđeni licemjeri; Kao i Jevrić-Durić, koji zbog prečestog mijenjanja “ploče” podsjeća na pokvareni džuboks; Da baš taj Jevrić-Durić, koji je Hramove davao pod hipoteke, kako bi dobio milionske kredite i strpao ih u sopstveni džep.
17.
“Bezazleni” Jevrić sada je na braniku Hramova, dok Sadista Durić i dalje progoni Vukanovića, koji, srećom, nije kamenovan po njegovom naređenju kao potpisnik ovih redova (18.03.2009.), prije toga držan kao talac…
18.
…
19.
Narod i Hramovi opstaju, odolijevaju vijekovima; Crkva je živa, neprolazna; Episkopi su tek službenici, birokrate, skloni svemu, posebno u poslednjih nekoliko decenija, od čega bi se malo toga moglo nazvati istinskim služenjem Bogu; Nažalost.
20.
Režimi budu i prođu; I najsiroviji, najsuroviji, najprimitivniji, najbrutalniji…, kao što je onaj iz RS, replika onog iz bliskog okruženja...