уторак, 11. март 2014.

Rab Armije BiH i HVO: Veselin Gatalo, urednik RTRS-a, javno priznao da je bio u Armiji BiH, a SNSD to nije demantovao



piše: Slobodan Vasković



Zapanjen sam da SNSD nije demantovao da je Veselin Gatalo, urednik emisije “Ljudovanje” na RTRS, bio pripadnik Armije BiH.

Zapanjen sam da Milorad Dodik nije javno, ličnim autoritetom, ustvrdio da je Veselin Gatalo bio tri i po godine u VRS, nakon što je preko Slovenije izbjegao iz Mostara.



Zapanjen sam da SNSD nije, povodom Gatala, istakao da će podnijeti tužbe odgovarajućim sudovima.



Kraju moja zapanjenost. Činjenica je da je SNSD napravio iskorak i da pripadnici vojski, koje su u ratu pucale na srpsku vojsku i srpske vojnike, danas imaju apsolutnu podršku te stranke. Zoran Novaković, u ratu pripadnik Zengi, danas je visoki funkcioner SNSD-a i šef Odsjeka za komunalne poslove u Banjaluci.



Veselin Gatalo, pripadnik Armije BiH, urednik je na RTRS-u, ponosu i diki Republike Srpske i velikosrpskog SNSD-a.



Za razliku od Novakovića, Gatalo je javno u emisiji “Ljudovanje” (emituje se svakog petka na RTRS-u) priznao da je bio pripadnik Armije BiH. (Emisija na linku http://lat.rtrs.tv/av/pusti.php?id=35209; video izvodi iz emisije ispod teksta).  



(17'.41'') „Mnogi ljudi su tada mobilisani u vojske, neki u svoje, neki u tuđe. Mene su, recimo, mobilisali u Armiju BiH. Nisam nešto dolazio na postrojavanje...“, rekao je Gatalo u emisiji koju uređuje, 21.02.2014. godine.



Nije objasnio kako mu se desilo da ne pristupi srpskoj vojsci, ili JNA, koja je tada još uvijek bila u Mostaru, iako je on danas jedan od Najvećih Srba u RS, iznjedren ispod skuta još Većeg Srbina Vladike Grigorija.



Tokom 1992. godine Mostarom je vladao HVO, a tek potkraj te godine, u novembru, Bošnjaci formiraju „Mostarski bataljon“. On je jedno vrijeme sadejstvovao zajedno sa HVO, a čarke između bošnjačke i hrvatske vojske počinju početkom 1993., da bi otvoreni rat krenuo u maju te godine.



Istraživao sam u Mostaru Gatalov ratni put i dobio višestruke potvrde da nije mobilisan, već da se dobrovoljno prijavio u vojsku koja se borila protiv Srba.




Gatalo nije rekao koliko vremena je bio pripadnik tih oružanih snaga. U stvari, on je ratovao te 1992. godine pod komandom HVO-a. Moji sagovornici iz Mostara tvrde da 1993. godine, kada dolazi do sukoba ABiH i Hrvatskog vijeća obrane, Gatalo ostaje na hrvatskoj strani, u HVO-u, i drži liniju kod aerodroma. Očito je da je Gatalo ratovao i pod stijegom HVO-a i pod zastavom Armije BiH, ali insistira na Armiji BiH, iz njemu znanih razloga.



Interesantno je zaista bilo poslušati Gatalovo „priznanje“, kada taj „Rab Božiji“, kako sebe voli da naziva, u istoj emisiji nastavlja da fascinira svojom iskrenošću.



26'.56''. „Pjesma gdje si bio ti kad sam bio ja. Ja sam mislio da se to odnosi samo na moju generaciju pošto uglavnom ljudi iz moje generacije pitaju gdje si ti bio u ratu, šta si ti radio...

Imao sam negdje karton, samo mi je žao što sam ga izgubio, na kojem je zakačeno onim klamfama moja slika i na kartonu je pisala Armija BiH. Žao mi je što nemam taj karton“, rekao je Gatalo. Stvarno šteta, jer su takvi kartoni danas preporuka za napredovanje u SNSD-u. Da gatalo ima taj neprežaljeni karton, realno je da bi postao direktor RTRS-a.



Nije na ovom mjestu završila Gatalova životna ratna priča, prema kojoj je on bio u svim vojskama, sem u Srpskoj. Dio koji slijedi višestruko je zanimljiv zbog „kontroverzi“ i informacija što ih je „Rab Armije BiH i HVO-a“ iznio.



30’.13''. „U tom Mostaru svašta se dešavalo. Stvarno. Mislim da je puno stradao. Da je stradao puno više nego Sarajevo, mada se manje priča nego o Sarajevu. I nema ulice u kojoj nije ubijen čovjek. Nema sokaka u kojem nije ubijen čovjek. Meni su lomili nos i rebra, ali nikad nisam bio izbjeglica. Osim nešto kratko kad sam pobjegao u Hrvatsku od mobilizacije“, naglasio je Gatalo, promrmljavši još nešto o dezerterima.



Pitanje je koje mobilizacije? I za koju vojsku?

Gatalo je pobjegao iz HVO-a. Ali nije pobjegao u Republiku Srpsku, jer nije želio da bude vojnik srpske vojske. Pobjegao je u Hrvatsku. Što je zapanjujuće. Da tako veliki Srbin, kakvim se danas predstavlja „Rab Armije BiH i HVO-a“, bježi u Hrvatsku, u vrijeme kada su svi Srbi, bili mali ili veliki, glavom bez obzira bježali iz te zemlje.



Sam Gatalo kaže da je to kratko trajalo i da su mu to jedini izbjeglički dani. To znači da se vratio u Mostar. U sred rata i to na hrvatsku stranu. Nije rekao ni riječi o vezama svoje porodice sa Matom Bobanom. A iz Mostara mi oni koji dobro poznaju Gatala tvrde da su bile veoma bliske.

Sada kada je jasno da su za SNSD najbolji Srbi oni koji su bili pripadnici oružanih formacija, što su se u ratu borili protiv srpske vojske, nije uopšte začuđujuće zbog čega su za aktuelnu vlast Veterani srpske vojske neprijatelji i strani plaćenici. (nastaviće se)