среда, 14. фебруар 2024.

Nebojša Drinić preko banjalučkih građevinskih firmi pljačka budžet Grada Banjaluka

Drinić, prvi "reket" Banjaluke 

Piše: Slobodan Vasković


1. 

Do prije 5-6 godina Nebojša Drinić je radio u jednoj od banjalučkih pekara, kao trgovac. Upravo u to vrijeme upoznaje Malog Zlog Patuljka Draška Stanivukovića; Poznanstvo je uskoro preraslo u zajednički poslovni poduhvat - otvaranje autopraone.


2. 

Kako je Stanivuković „operisan“ od bilo kakvog posla, pa i fizičkog, na Driniću je ostalo da glanca skupocjene automobile koje su mušterije dovozile na pranje. Za pretpostaviti je da se baš u tom periodu kod Drinića rodila glad za novcem i skupim stvarima.


3. 

Stanivuković je poznat po propalim poslovnim projektima. Upravo je takvu sudbinu doživio njegov i Drinićev zajednički projekat. Nakon što su stavili ključ u bravu autopraone, otisnuli su se u političke vode.

Iz perioda dok smo sanjali da postanemo reketaši

4. 

Po dolasku na poziciju gradonačelnika Banjaluke, Stanivuković je Drinića zaposlio u svoj kabinet. Drinić se samo formalno vodio kao nekakav koordinator. U suštini, on je već tada počeo da osmišljava svoje reketaške šeme, po kojima je danas poznat.


5. 

Dobro upućeni u dešavanja u Gradskoj upravi mogu vam potvrditi da su Drinićevi prsti umješani u brojne tendere. Tu prije svega mislim na građevinske radove koje Grad Banjaluka dodjeljuje nekolicini probranih građevinskih firmi.

 

6.

Ovde treba podvući da Stanivuković najvrjednije tendere dogovara sa banjalučkim tajkunima u četiri oka. Kombinacije sa preostalim tenderima  prepušta Driniću. Doduše, ponešto se tu nađe i za Bojana Kresojevića, gradskog menadžera.

7. 

Da se Drinić dobro ušemio u poslove sa građevinskim firmama pokazuje podatak da on kod najmanje dvije takve firme iz Banjaluke ima vlastite kamione i bagere. Šema je dosta jednostavna - Drinić tim firmama namješta projekte izvođenja radova koje finansira Grad Banjaluka, a sve što prilikom radova zarade Drinićevi kamioni i bageri ide njemu u džep.


8. 

Prva takva firma je „Građenje Đurić“ iz Banjaluke. Ta firma posljednjih nekoliko godina pobjeđuje na velikom broju tendera koje raspisuje Grad Banjaluka. Vlasnik te firme Ilija Đurić, direktno sa Drinićem dogovara vrijednost radova. Podrazumijeva se da se radi o naduvanim cijenama, a dio te cijene Đurić odmah po zaključenju ugovora daje u gotovini Driniću.

 

9.

Osim kroz pomenute avanse, Drinić novac od Đurića dobija i kroz angažovanje njegovih mašina. Drinić je kupio nekoliko kamiona i bagera, koji se formalno vode na trećem licu, a angažovai su pod okriljem firme „Građenje Đurić“.

10. 

Po potpuno istoj šemi Drinić je razradio posao sa firmom „Građevinarstvo Kos“. Vlasnik te firme je Goran Kos, polupismeni skorojević, koji je vrlo lako našao zajednički jezik sa reketašem Drinićem.

 

Ko bi rekao da će Drinić u svega nekoliko godina od prodavca kifli doći do multimilionera.